ervaringen vandikte schuurmachine

  • Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Jaap, hij is niet zo geschikt om snel grote hoeveelheden weg te schuren. Hangt een beetje van je houtsoort, korrel en doorvoersnelheid af hoeveel, maar denk maximaal 1mm per doorgang. Ik ga meestal gewoon voor zo min mogelijk. Ik gebruik korrels, 80, 100, 120, 180, 240 en daarna met het handje. Wisselen van het schuurband gaat snel. Het op maat maken van een schuurband duurt 5 min, maar dat hoeft niet zo vaak. Het is overigens wel moeilijk om aan schuurlinnen van 75mm breedte te komen. Heb het alleen nog maar bij vdhbv.nl gevonden. Breder schuurband kan ook, maar dat is iets meer gepiel. Is vaak wel een stuk goedkoper.
 
A

Anonymous

Guest
Hoe bepaal je eigenlijk de ingestelde dikte?
Ik heb op onze Hammer A3-31 een digitaal wiel meebetseld en dat werkt erg prettig. Is zoiets ook leverbaar voor een vandikte schuurmachine?
 

tuoh

Oud hout
Om het simpel te houden, start de machine en voer een plank in, draai nu de tafel omhoog tot je hoort dat de schuurband contact begint te maken met het hout.

Als de plank door de machine gelopen is draai je nog een kwart slag aan het regelwiel en schuren maar.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.