Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

ervaringen vandikte schuurmachine

Heeft er iemand ervaring met een vandikte schuurmachine als bijv. de JET 22-44?

Ik zit er over te denken om een dergelijke machine aan te schaffen voor nabewerking van verlijmde panelen/snijplanken/fineer etc., dit gebaseerd op reviews op diverse engelstalige fora. Ik heb er zelf geen ervaring met dergelijke machines, dus als iemand wat input kan geven zou dat prettig zijn.

Alvast bedankt!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: ervaringen vandikte schuurmachine

Een kennis van mij had een standaard drumsander. Hij is echter over geschakeld naar een oscillerende versie en dat scheelt een heleboel. Veel strakkere afwerking.

Verlijmde panelen haal ik zelf door de vandiktebank. De drumsander doet zijn werk echter erg gecontroleerd bij bv snijplanken van kops hout.Dit is een op vandiktebank erg lastig zo niet grenzend aan onmogelijk.

Dank je voor de info!

De machine is bij mij inderdaad bedoeld voor kopshout, maar ook voor brede panelen die niet door de A3-31 passen en erg dunne delen zoals huisgemaakt fineer e.d.

Athanor
    Guest

Ik heb een exemplaar van HBM. Valt me tegen wat de capaciteit betreft. Als hij het wat voor de kiezen krijgt valt de motor uit, vanwege overbelasting denk ik. Heb nog niet de tijd genomen om eens goed te kijken wat de grenzen zijn en wat gemakkelijk te verwerken is, moet e.e.a. nog eens goed "tunen".

Fons

Denk je dat de tegenvallende capaciteit aan het type machine ligt of aan de kwaliteit van de machine van HBM? En wat is een tegenvallende capaciteit, hebben we het dan over delen van mm's of meerdere mm's?

Kan iemand aangeven wat een normale afname is met een kwalitatief goede machine? Ik kom nogal wat verschillende diktes tegen en het is me wel duidelijk dat het geen vervanging is voor een vandiktebank, maar wat nauwkeurige info zou zeer welkom zijn.