Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Eindelijk, eigen website.

Heeft even geduurd, en de sitebouwers van http://www.ireeel.nl/ zullen wel hondsmoe zijn van mijn perfectionistisch gedoe.. Ik heb overwogen om zelf een site te maken, maar ik ben alweer te lang uit het html wereldje om iets fatsoenlijks te kunnen maken. Daarnaast heb ik de neiging mensen te overladen met informatie dus is het handig als mensen mij even afremmen (zeggen dat iets een beroerd idee is..)

Ik kon tegen een gereduceerd tarief een site laten bouwen door het pas opgerichte bedrijf van mijn nicht en haar compagnon. Dus dat besloot ik maar te doen.
    De site is bewust simplistisch en rustig, de nadruk moet liggen op de werkstukken. Op de voorgrond staan enkele objecten (wandelstok, kruk etc) die symbool staan voor het soort dingen dat ik maak: Meubels, Beelden, wandelstokken en gebruiksvoorwerpen. Als je erop klikt krijg je random een werkstuk uit de betreffende categorie te zien. Tevens is de site voor een groot deel omzetbaar naar het Engels, voor de buitenlandse kennissen die ik heb en aantrek via Youtube.

Wat vinden we ervan? De structuur en looks staan vast, maar wellicht ben ik weer te uitgebreid in tekst ed. En mocht iemand nog, God verhoede, een spelfout zien, laat het me even weten! (Armadaman, dat was jouw pakkie aan meen ik?) En nog een vraag voor de huidige siteeigenaren.. Is het nou verstandig om wel of niet een prijs op de objecten van site te zetten?

Site: http://www.duboiswoodworx.nl

Re: Eindelijk, eigen website.

Bij mij doet hij het wel, mooie site hoor!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Wouter,

De site ziet er goed doordacht uit. Het lijken 2 stijlen door elkaar te zijn, was dit een bewuste keuze? Het verhaal is lang maar zeker niet te lang. Vooral het kopje houtgezocht vind ik een goed idee!!!

Hopelijk kan je hiermee je klantenkring uitbreiden!!!

Wouter, een erg leuke website, eenvoudig van opzet iets wat ik goed vind.
    Erg leuk om de youtube filmpjes te zien, en je werkwijze, prachtig gewoon.
    Of je er prijzen aan toe moet voegen zou ik niet weten, sommige doen het wel, andere maken er een vermelding bij dat de prijs is op te vragen.
    Ik zie wel dat je een erg gedreven houtbewerker bent, maar eigenlijk wist ik dat wel.
    Denk dat je dit ook wel leuk vindt, bij mij in de buurt, n.l. in Steenbergen woont Peter de Koning.
    Hij doet ook met een kettingzaag beelden en sculpturen maken, kijk maar eens op de volgende link: http://www.peterdekoningkunstenaar.nl/
    Beste groeten, Ad

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ziet er leuk uit. Goed doorheen te komen door de eenvoudige opzet.
    1 Puntje van 'kritiek'. Ik zou persoonlijk niet 2 talen door elkaar heen gaan gebruiken. Merendeel van je site doe je dat ook niet, maar ik zou het onder: "nieuws" ook zeker weglaten.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Leuk initiatief. Inderdaad werken twee talen door elkaar rommelig. Je kan beter op je home page een keuzeknop plaatsen voor de twee talen en dan een "dubbele" site draaien, één in het Nederlands en de andere in het Engels. Het is wel meer werk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Allereerst complimenten voor het inhoudelijke deel van de site. Misschien had het wel iets beknopter gekund. Ik ben snel geneigd af te haken bij te grote lappen tekst.

Met de vormgeving heb ik persoonlijk meer moeite.
    De link met hout in het algemeen en met jouw stijl in het bijzonder vind ik absoluut niet terug in de vormgeving. Misschien dat je dit contrast juist opzoekt , maar het strookt helemaal niet met wat je zegt in werkwijze en visie (tenminste zo vertaal ik het).

Ik sta versteld van de afwerking die je verkrijgt op je creaties.
    Maar heet je echt Du Bois of is dat je artiestennaam?
    PS Ik heb hier nog een flinke brok kerselaar liggen, het entpunt van de boom. Je mag hem hebben maar ik vrees dat het nogal ver is om eventjes een stuk hout te halen..

Dank voor de comentaren mensen. Ik denk dat ik het Nederlands/Engels verschil toch wat strakker ga doen. Half NL half ENG is een middenweg die wellicht niet zo handig is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu
    Ik sta versteld van de afwerking die je verkrijgt op je creaties.
    Maar heet je echt Du Bois of is dat je artiestennaam?
    PS Ik heb hier nog een flinke brok kerselaar liggen, het entpunt van de boom. Je mag hem hebben maar ik vrees dat het nogal ver is om eventjes een stuk hout te halen..
    Du Bois is inderdaad mijn achternaam. Zo toepasselijk dat het haast komisch is. Zo heb ik wel meer gezien: Loodgietersbedrijf buisman, of Hoveniersbedrijf Tuinstra. :lol:
    Het doet me pijn in het hart, maar dat is helaas erg ver weg. Wie weet als je nog eens richting het noorden gaat, dat je het stuk dan bij een mede houtbewerker kan dumpen. Via via kan het dan nog wel mijn eens kant op komen (tenzij het een onhanteerbaar groot stuk is).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coko
    Allereerst complimenten voor het inhoudelijke deel van de site. Misschien had het wel iets beknopter gekund. Ik ben snel geneigd af te haken bij te grote lappen tekst.

Met de vormgeving heb ik persoonlijk meer moeite.
    De link met hout in het algemeen en met jouw stijl in het bijzonder vind ik absoluut niet terug in de vormgeving. Misschien dat je dit contrast juist opzoekt , maar het strookt helemaal niet met wat je zegt in werkwijze en visie (tenminste zo vertaal ik het).
    Met de lappen tekst wil ik zelf ook nog wat schaven, mensen verliezen interesse als die te lang zijn. Ik ben nieuwsgierig wat je zegt over de vormgeving. Bedoel je met 'hout in het algemeen' de pagina met het hout wat ik zoek? Of het type werk wat ik maak, in contrast met de spartaans ogende site?

Athanor
    Guest

Mooie website Wouter! Goed dat je zo een overzicht van je filosofie en werkwijze geeft. Je presentaties op het forum vragen gewoon om meer informatie en die hebben we nu onder onze vingers :P

Fons

Forum Rechten