voorstellen uit diep donker drenthe

imperial

Nieuw lid
7 mrt 2011
2
0
Hallo, ik ben Remco.
Heb in de loop van de jaren met wisselend succes wat meubels ontworpen en gebouwd.
Nu is het tijd voor een nieuwe keuken.
Ik probeer het gewoon simpel te bekijken , een keuken is niet veel anders als een aantal niet al te ingewikkelde kastjes.
Met de standaard kastmaten kom ik natuurlijk net niet mooi uit dus alles zelf maken.
Via dit forum heb ik al geleerd dat ik voor het beslag het goedkoopste in duitsland kan kijken .
Ik ben geen grote fan van dat beplakte spaanplaat.
Heb een flinke partij 18 mm betonplex op de kop getikt. en daar word dus alles van gebouwd.
Ik vind het servo drive systeem van Blum erg mooi maar dat is ook redelijk aan de prijs.
Heb denk ik een oplossing gevonden die nog geen 10 procent van de prijs van Blum kost.
Ga binnenkort een proefopstelling maken om het een en ander uit te proberen.
Hoop dat ik het betonplex glad genoeg kan krijgen om de boel met een metalic autolak af te spuiten.

Remco
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Welkom hier, imperial!

Een keuken is misschien toch iets meer dan enkele 'aaneengevoegde' kastjes, maar is idd wel goed zelf te maken.
Wel goed opletten dat je een goeie werkhoogte voorziet, er zijn enkele tips te vinden op
http://www.keukens.be/informatie/infopagina.aspx?ID=105

Ben wel nieuwsgierig naar je uitvinding ivm de rails!

Betonplex zal je eerder moeten opruwen dan glad zetten om de lak goed te laten hechten...
De randen kan je evt met massieve latten afwerken, omdat de verschillende lagen hout van het betonplex niet zo ideaal af te werken zijn.
Plamuren kan ook een oplossing zijn, iets minder arbeidsintensief...

Hoe ga je de kasten in mekaar steken?

Kijk al uit naar de foto's! ;)

Groeten,
Steven
 

imperial

Nieuw lid
7 mrt 2011
2
0
@steven
Blum gebruikt voor het open van de lades gewoon servo's
Heel veel kracht hoeven die dingen niet te geven .
Ga zelf experimenteren met de servo's die gebruikt worden voor centrale portier vergrendeling.
Die dingenzijn redelijk krachtig en kosten maar liefst 6 euro per stuk.
Wil er twee gaan gebruiken op een lade van 120 cm breed.
En dan schakelen met drukschakelaars weggewerkt in de rand van het blad.
Blad word iets met een 10 cm RVS rand aan de voorkant.
Ga voor het blad zelf iets verzinnen, wat ik bij de keukenboer gezien heb kost me 950 euro per meter en dat ga ik echt niet voor een blad uitgeven.
Alles ga ik verlijmen met Epoxy , heb daar in het verleden met mijn boot veel mee gewerkt.
En een goede Epoxy lijmverbinding is sterker als het hout zelf.
Voor de ladefronten heb ik betonplex gezien dat uit 13 laagjes bestaat.
denk dat ik dat in zicht laat en blank aflak.

@ rik en ad

Woon in Vledder, woon er pas 30 jaar ben dus nog steeds import.


Remco
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Remco van harte welkom op dit forum.
Hoe zeggen ze dat ook al weer bij jullie?: Ga liever naar Diever, ga verder naar Vledder en wordt ver.... in Frederiksoord.
Vledder mooie plaats. Komen ook heel mooie keukens vandaan.
Kun je in "De Tippe" tot begin mei mooi houtdraaiwerk zien van ene JP uit Lemmer.
Trouwens, betonplex splintert toch bij het zagen? - hoe krijg je de randen dan mooi glad?
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.