Taxus en meubelbouw??

Johnny

Nieuw lid
Hallo luitjes,

Ik ben van plan om een aantal Taxus stammen te laten verzagen.

Nu zou ik van die planken graag gebruiken om een buiten bank van te maken. wat is jullie mening hier over?

Kan ik taxus gebruiken om op te zitten of komt er hars uit als ik hem in de zon zet?
Hoe dik zouden jullie de planken laten zagen, 2, 3, of 4cm?

Bij voorbaat dank,

Johnny van Vliet
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Hey Johnny :p

Taxus door zijn giftigheid bijzonder duurzaam, veel beestjes vreten het niet. Ik heb de stammen gezien en het lijkt me een uniek idee. Waar heb je nou eerder een bank van massief Taxus gezien?? Je hebt hout genoeg, dus ik zou voor lekker dikker planken gaan, dat staat solide en stoer. Dus hoppa, 5cm.

Ik heb redelijk wat Taxus gebruikt en het heeft geen hars voor zover ik weet. Waar je alleen wel rekening mee moet houden is dat Taxus zijn 'looks' mede haalt uit het witte spinthout/oranje kernhout verschil, dus een afwerking met een UV blocker is zeer aan te bevelen, anders kleurt het allemaal naar bruintinten toe. Ik zou er echt wat geld tegenaan gooien om een dure maar zeer goede lak/olielaag aan te schaffen. Zoek eens naar Boipin bootolie, enorm duur spul maar het geld waard.

Laat zeker foto's zien van het project, zulk groot werk zien we niet vaak.

Ps, voor de brokken die je evt overhoud houd ik me aanbevolen. :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.