Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

bijzondere stukken palissander

Ik heb ongeveer 3 kuub aan bijzondere stukken palissander liggen waar bv de mooiste
    meubelstukken of muziekinstrumenten van zijn te maken.
    Ik heb bv brede gespiegelde delen liggen van ong 40cm breed, 7cm dik en 260cm lang, perfect voor een bijzondere natural edge tafel.
    Verder allelei planken en balken met zeer figuurlijke patronen.
    Al het hout is ovengedroogd en meestal rondom geschaafd/geschuurd.

Mocht je meer willen weten, kun je mij emailen of als je wilt komen kijken, dan moet je
    mijn vader emailen: j.veuger1@upcmail.nl

Rikus

Attached files

Re: bijzondere stukken palissander

Heb je ook een richtprijs per m³ ?
    Zo'n tafel lijkt me leuk om te maken ! :lol:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Werkelijk enorm mooi hout!!! Ik begin hier van te kwijlen. 3 kuub? Dat mag je wel extra verzekeren

Ik ben zeer benieuwd naar de werkstukken die hieruit gaan komen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Is het nieuwe huishoudelijk regelement al in werking getreden of moet er nog aan geschaafd worden danwel in stemming worden gebracht?
    Dit ziet er uit als een post waar enkele mede-forummers zich recentelijk over op konden winden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944
    Is het nieuwe huishoudelijk regelement al in werking getreden of moet er nog aan geschaafd worden danwel in stemming worden gebracht?
    Dit ziet er uit als een post waar enkele mede-forummers zich recentelijk over op konden winden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timmertje
    de forum naam veranderen in Marktplaats kan ook natuurlijk . :mrgreen:
    Dit staat toch echt in het nieuwe regelement dat je aanhaalt:

Op het forum "marktplein" mogen producten aangeboden worden die aan hout en
    houtbewerken gerelateerd zijn. De aanbieder is in principe geen
    handelsorganisatie, advertenties zijn volledig en geen verwijzing naar
    marktplaats o.i.d.. Het is geen probleem dat mensen alleen maar lid worden
    om zaken op ons marktplein aan te bieden, als de aanbieding past in ons
    concept.

Ooit ooit ga ik van dit soort hout een enorme tafel maken...
    Maar goed, eerst beter werkruimte.

Heb je naast planken ook brokken, of dikkere stukken van dat hout? Bv rond de 15 cm dik?
    Daar wil ik dan schalen e.d van maken.

Ps, gelukkig kunnen dit soort advertenties nu wel. Hout aanbieden moet altijd kunnen.

Ik woon en werk in Indonesie en een indonesische vriend van mij handeld op kleine schaal hout.Hij bood me deze breede delen aan met wat andere mooie stukken, en het leek me wel wat om naar nederland te sturen.

Ik weet niet precies wat mijn vriend allemaal verder in de kist heeft gestopt, maar verwacht geen 15cm dikke delen. Misschien kun je 2 delen op elkaar lijmen en dan bewerken?

Voor de dikke delen vraag ik 9 euro per kg en de kleinere tot 12 euro/kg. Klinkt misschien gek,
    maar een prijs per kg is makkelijker dan uitrekenen hoeveel m3 een stuk hout is, zeker als
    het niet recht is.
    Palissander is 850kg/m3 dus reken maar uit per kuub.

Als een stuk hout op de kopse kanten mogelijke scheuren heeft, worden die er vanaf gehaald
    met de bereking.Dus eene kant 4cm scheur, andere kant 6cm, totaal 10cm.Als het hout bv 50cm lang is, dan gaat er van de prijs 10/50 ste vanaf, oftewel 20%.Die 20% krijg je er trouwens wel gratis bij, kun je misschien voor iets anders gebruiken.

Rikus

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Rikus,

Waar in onze mooie landje ligt dit hout? Ik wil niet de moraalridder uithangen maar wat weet je over de herkomst ? FSC?

Het hout ligt in Krommenie, in de Zaanstreek, bij m'n pa.

Het hout is afkomstig van overheids plantages waar je alleen kan kappen als
    de vergunningen in orde zijn.Zonder papieren krijg je niets mee en ik wil ook
    niets met illegaal hout te maken hebben.
    Je kiest gewoon de bomen die je wilt, dus het is niet zo dat het een kaalslag is
    in zo'n bos.
    FSC certificaat is niet mogelijk, dan moet de overheid zoveel dingen aan de hand
    halen, dat willen/kunnen ze niet.
    Het is dus gewoon legaal hout met alle officiele papieren,etc.

Dus ga eens kijken bij m'n pa, zit vast wel wat voor je tussen, maar contact hem wel
    eerst natuurlijk.

Ik heb een paar jaar geleden foto's gemaakt van m'n vriend z'n gekapte hout en naar een website voor houtinfo gestuurd:

http://www.hobbithouseinc.com/personal/ ... indian.htm

Kun je eens zien wat voor kleurschakeringen er eigenlijk zijn in palissander, dalbergia latifolia.

Rikus

Zitten er ook dunne planken tussen van zo 10-15mm dik?

Forum Rechten