cirkelzaag

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Ik ben aan het kijken voor een vervanger van mijn zaag.
Die ik na veel trouble de deur uit doe.

Ik zit nu te kijken naar een combi machine van Emco de star 2000
En een Lutz Cutter en als laatste een zaag van HBM

Ik zit te twijfelen.

Gezien ik nu een freestafel heb waar ik mijn dewalt frees onderhang als veel speling heeft in de rails.
En nog meer dingen over hoor.

Lutz weet ik dat deze kwalitief goed is. al meerdere positiefe verhalen gehoord.

Emco ken ik niet maar hij heeft het voordeel dat er meer bewerkingen mogelijk zijn met 1 machine. Dwz cirkelzaag,lintzaag,frees, vlakbank en diktebank.
Hij is nu krachtstroom maar deze heb ik niet.
Staat als opmerking dat deze 230 volt om te bouwen valt.(geloof niet dat dit ten goede van de machine komt).

De HBM heeft een mooie tafelblad.
Maar geen rijtafel om te zien en de LUTZ wel.

Wie weet raad.

De belangrijkste punt is dat ik een goede en kwaliteit machine wil waarbij de motor niet continue kapot gaat.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb een Emco zaag/frees tafel, waar ik zeer over te spreken ben. Hoe het model wat jij voor ogen hebt zal zijn, geen idee. Lijkt me een beetje erg veel mogelijkheden op 1 apparaat en het geheel ziet er wat knullig uit.
De Lutz ken ik niet en de HBM machines staan toch wel een beetje bekend als zijnde B merk/kwaliteit.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Van de emco ben ik in ieder geval afgestapt gezien de mogelijkheden.
Neemt naar mijn inziens teveel ruimte in beslag.

Nu zit ik nog te twijfelen tussen de Lutz en HBM.

Heb zelf een voorkeur voor de Lutz.

Maar zijn hier ook over positieve meningen over dit merk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.