Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Blum face frame scharnieren gezocht.

Ik ben een inbouwkast aan het maken met een " face frame " constructie. Ik ben opzoek naar passende scharnieren.

Op de Amerikaanse site van Blum vind ik deze:

Maar op de Europese site zijn ze nergens te bespeuren....

Heb al een webwinkel is de UK gevonden die ze heeft,maar misschien heeft iemand van jullie een tip?

Groeten,

Geert

Re: Blum face frame scharnieren gezocht.

Kan je misschien iets zeggen over de specificaties van deze scharnier? Zo vinden we misschien een waardig alternatief.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Dit is wat ik er over vind op de Amerikaanse site van Blum;
    http://www.blum.com/us/en/01/30/20/index.php

En dit is het principe:

Bij de compact hinge is de bevestiging plaat echter veel kleiner, zoals te zien op de foto in m'n openings post.

Ik bouw de kast op uit berkenmultiplex, aan de voorkant worden er stijlen en regels uit massief hout (tulip dat geschilderd wordt in dit geval) bevestigd.

Ik heb ook al gedacht om met pivot scharnieren van Brusso te werken, maar deze zijn helaas nogal prijzig.

Ook zou ik de ruimte achter de stijl kunnen opvullen met massief hout waarop dan een standaard scharnier bevestigt wordt maar dat maakt het er allemaal niet mooier op.

Groeten,

Geert

Volgens mij ben je op zoek naar 180 graden scharnieren, en die zijn zelfs in Nederland gewoon te koop (bijv. de lokale ijzerboer)

zie bijv. ook http://www.cargoparts.nl/technoservicen ... 44&lang=NL

Ikzelf zet bij een dergelijke constructie vaak nog een plankje haaks op de deurstijl waarop ik een standaard scharnier schroef. Het zit toch aan de binnenkant van de kast.

gandel

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Volgens mij gaat het niet zozeer om een 180 graden scharnier, maar om een scharnier met een zeer klein bevestiging vlak, zodat deze op de opgelijmde stijl/regel bevestigd kan worden

ops: ik had het tweede bericht niet gelezen,
    alleen de focus op het plaatje gezet...en omdat ik hier zelf een paar jaar geleden ook tegenaan gelopen ben was ik er snel uit.
    Het opdikken v/d rand i.c.m. een 180 graden scharnier heeft mij toen geholpen

Mogelijk heeft Geert nog iets aan de link.

gandel

waarom bel je blum nederland niet (van Hoecke) en ls je ze zelf niet kan bestellen is er vast wel een forumlid (ik bv) die dat gratis voor je kan doen

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Heb eens zitten lezen in de online catalogus, blijkbaar moet je deurdikte bij de standaard scharieneren ook aan bepaalde standaarden voldoen?

Het zal allemaal z'n nut wel hebben als je modulair denkt maar ik denk.....anders :roll: .

Gandel, waarom zou ik een 180 scharnier nemen en geen 150 of 120?

Groeten,

Geert

Ik heb even gezocht op een beter voorbeeld, en ik kwam deze nog tegen,
    http://www.siebolverkoop.nl/index2.php? ... &Itemid=26

Zoiets heb ik in het verleden eens toegepast in een dergelijke situatie. Om het toepasbaar te maken had ik de lijst v/d kast ter hoogte van de scharnieren opgedikt en in-gefreest.
    Ik vond het wel lastig om de deur goed af te hangen, daarom heb ik maar éénmalig toegepast.

gandel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gandel69
    Dat ziet er zeker mooi uit!

@lex

Forum Rechten