Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Te koop gevraagd verschillende soorten hout

Beste houtvrienden,

Ja, hoe moet ik beginnen, zonder medelijden op te weken.
    Ik begin gewoon, ik ben bijna 9 jaar geleden door een dienstongeval gehandicapt
    geraakt. Na een hoop operatie en jaren revalidatie en allerlei therapieën zijn de
    medici nu zover dat ze niets meer voor me kunnen doen.
    Ik heb heel de dag heel veel pijn en verblijf ook 85% van de dag op bed, ik eet bijna niet meer,
    ik slaap bijna niet meer, ik kan bijna niet meer lopen, niet fietsen, niet autorijden enz.
    Ik slik voor de pijn een heleboel medicijnen, waaronder veel Morfine.
    Mijn knie is inwendig helemaal kapot, maar mede doordat ik posttraumatische Dystrofie heb
    willen en kunnen ze me niet opereren.
    We hebben écht van alles geprobeerd, maar niets wil helpen, het gaat alleen maar achteruit.
    Ik ben altijd een grote liefhebber geweest van houtbewerking, alleen de lucht van hout vind ik al
    heerlijk.
    Nu wil ik al een tijd proberen om toch wat houtbewerking gaan doen, ik wil graag klein beginnen,
    met wat mooie doosjes maken en wat klein meubileer. We hebben de garage wat aangepast en ik wil
    wat gaan proberen te doen, al is het maar voor 15 minuten per dag, even de gedachte verzetten.
    Nu heb ik al wat gereedschap, maar het belangrijkste mis ik nog en dat zijn mooie soorten hout.
    Jullie komen waarschijnlijk wel bij houtbedrijven, iets wat voor mij bijna onmogelijk is.
    Ik heb ook wel eens een oproep geplaatst op Marktplaats maar daar ben ik niet veel verder mee gekomen.
    Ik ben op zoek naar mooie soorten hout en ik hoef u waarschijnlijk niet te vertellen welke, want
    waarschijnlijk hebben jullie er veel meer verstand van als ik.
    Maar ik wil graag een klein voorraadje hout opbouwen, zodat ik af en toe wat moois kan maken
    zonder dat ik eerst op zoek moet naar hout.
    Wie kan mij misschien helpen, alles is welkom en uiteraard wordt er voor betaalt indien gewenst.

Groetjes en alvast bedankt,

Schummie.

Re: Te koop gevraagd verschillende soorten hout

Ik kan me goed voorstellen dat ook de Arnhemse Fijnhouthandel - zie hun website - de posterijen zal kunnen vinden en je dus wellicht via e-mail of telefonisch contact kan kijken of zij iets voor je willen opsturen. Het zijn ECHT heel aardige, bijna gewone mensen.

Schummie,

Als het om kleine stukjes gaat (houtmonsters ca 15 x 8 x 1 cm) dan zou je kunnen overwegen om lid te worden van de Nehosoc, de NL vereniging van houtverzamelaars. Zij hebben een zeer uitgebreide collectie houtsoorten tot zelfs zeer zeldzame en die kun je gewoon bij ze bestellen. Je krijgt er trouwens via je lidmaatschap al 12 per jaar.

Mannen,

bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb inderdaad al vele malen op de website gekeken van de Arnhemse Fijnhouthandel en
    gekeken op hun zolder, daar hebben ze allemaal verschillende houtsoorten liggen in kleinere
    hoeveelheden. Ik denk alleen dat het niet makkelijk is om hout op te sturen en het is voor hun
    best heel tijdrovend.

De website met de houtmonsters is wel gaaf en is misschien best leuk om bij te houten die
    verschillende houtsoorten.
    Maar ik zoek gewoon hout waar ik iets mee kan doen.
    Misschien weet er iemand een houthandel hier in de buurt die veel verschillende houtsoorten heeft
    of heeft iemand een grote voorraad van mooi soort hout waar hij wel een paar plankjes van zou
    willen verkopen.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Schummie.

hoi schummie-

waar woon je? eigentlijk de eerste vraag die wij je moeten stellen om te kunnen helpen.
    misschien dat er forum leden bij jou in de buurt zitten .

groet
    annette
    http://www.fingerprintfurniture.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

kleine wereld he dat internet. hahaha mail maar wat je zoekt, heb net zelf weer een partijtje perenhout gekocht als restpartij!!!!!

rick
    rkoorman@hotmail.com

Beste Annette,

bedankt voor je reactie
    mijn woonplaats staat bij mij naam, Alblasserdam in Zuid Holland.

Hey vriend,

de wereld is inderdaad heel klein, vooral deze wereld heb ik het idee.
    Zo dat is een mooi partij, er zijn mensen die altijd geluk hebben hé.
    Ik mail je vanavond nog wel even.

Groetjes en bedankt allemaal,

Schummie.

Beste schummie, ik kan even de logica niet volgen. Het is voor iedereen net zoveel werk om wat hout op te sturen als voor de fijnhouthandel. Waarom stuur je de AF niet eerst eens gewoon een e-mail, leg ze de situatie uit. Vertel ze wat voor hout je zoekt, waarvoor je het wilt gebruiken, geef de maten op die je wilt en overleg met ze wat het jou gaat kosten inclusief versturen. Wij versturen iedere dag gemiddeld 10 en meer pakketjes en als een derde daarvan plankjes voor jou waren dat had je de eerste maanden of een jaar al genoeg.

Gewoon doen dus,
    Dat zeg ik toch.....

gewoon doen.

Beste Dopeling,

Ik zal er over nadenken, bedankt voor uw goede bedoelingen.

Groetjes Schummie.

Als je tussen het " niet klagen door" wat tijd hebt bel je de Arnhemse fijnhouthandel, maar dat mag ook de Amsterdamse zijn of elke andere, en dan doe je even een bestelling en dan vraag je wat het kost inclusief het opsturen en als je dan vooruit betaalt hebben ze een hoop gemak aan je - dat is de andere kant van iemand tot last zijn - want zo krijgen ze geld in de kas en kunnen zij in hun vrije tijd ook iets van mooi hout maken. Zij gelukkig, jij gelukkig, iedereen gelukkig. En hoe beter en makkelijker je betaalt hoe meer ze aan je denken als ze met het hout bezig zijn.

Forum Rechten