Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Tafel CIrkelzaag

Tafel CIrkelzaag

Hallo,

Ik ben van plan deze zaagtafel aante schaffen: Einhell BT-TS 1500 U Zaagtafel

Is dat wat?

Einhell levert met de BT-TS 1500 U een zaagtafel met een vermogen van 1500 Watt die uitermate gschikt is voor doe-het-zelf toepassing. Toepasbaar voor het zagen van hout tot een hoogte van 75 mm en uitgerust met een langsgeleider voor recht zagen en een verstekgeleider voor het zagen onder de juiste hoek.

Technische informatie:
    Merk: Einhell
    Model: BT-TS 1500 U
    Aansluitspanning: 230 Volt
    Vermogen: 1500 Watt
    Onbelast toerental: 5700 / minuut
    Zaagblad: 250 x 30 mm
    Aantal tanden: 24
    Max. verstek: 45°
    Max. zaagdiepte bij 90°: 75 mm
    Max. zaagdiepte bij 45°: 48 mm
    Tafelafmeting: 640 x 446 mm
    Tafelverbreding (links/rechts): 640 x 250 mm
    Stofafzuigaansluiting: 36 mm
    Tafel zonder gereedschap te verbreden
    Instelbare zaaghoogte

Inclusief:
    Zaagblad (gemonteerd)
    Zaagbladbeschermkap met stofafzuiging
    Langsgeleider
    Verstekgeleider
    Tafelverbreding
    Afzuigvoorbereiding
    2 jaar garantie

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Tafel CIrkelzaag

Patrick,

Het is belangrijk voor de keuze van een zaagtafel dat je goed weet wat je ermee wil gaan maken. Ga je veel precisie-werk maken of is het voor een verbouwing waar wat grover gezaagd mag worden?

Zoals met veel gereedschap geldt ook hier de regel : Je betaalt vaak naar de kwaliteit die je krijgt. Deze zaag heb ik net bekeken online voor ongeveer 130 euro. Daar kan je niet enorm veel zaag voor verwachten.

soory maar soms kan je van een goedkopere merk meer verwachten als een hele dure.

Ik ben van plan kleine projectjen mee te maken, als kasten, bakjes, stoeltjes tafeltjes enz.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dan kan je beter kijken naar een wat beter merk. Zoek/kijk ook gerust naar een 2e hands.

Kan je ook uitleggen waarom?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Omdat er met dit soort machines niet heel zuiver te werken is. Als je 'ruw' zaagt of hoge toleranties hebt in (on)nauwkeurigheid voor je meubels is er prima mee te werken, maar anders moet je toch echt even verder zoeken.

Hiermee ga ik zeg maar de grove (1 a 3 mm speling) zagen en dan op maat schaven met de vandikte bank

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Je zaagtafel is 1 van de meest gebruikte machines. Die zal je voor veel meer willen gebruiken dan plankjes op breedte zagen. Denk aan oa. verstek, het zagen van sleuven, afkorten, sponningen zagen etc. etc.

Ik heb met deze tafel gewerkt.
    Was met een verbouwing bezig, en had een zaagtafel nodig. Al heel snel (na twee maanden) is hij weer verdwenen. omdat de langs-geleider speling heeft zaag je nooit recht, de zaag is niet goed haaks op het blad te stellen. De afkort geleider voldoet niet omdat hij te veel speling heeft. verdekte snedes zijn niet mogelijk vanwege hoe de afzuiging op het spouwmes zit. En de afzuiging werkte niet naar behoren.

Zoals gezegd, na twee maanden ergeren is de machine op marktplaats verpatst. we hebben de opdrachtgever heel lief aangekeken, wat overuren gedraaid en een festool cs 50 gehaald. Die heb ik later overgekocht en heb ik gebruikt voor mijn eerste meubeltjes.

Zelfs voor een verbouwing, wat minder precies is als meubels maken voldeed de machine niet.
    Ik zeg niet dat je meteen een festool moet kopen, ik geloof zeker dat er andere machines in de handel zijn die voldoen, maar aan deze machine ga je je heel snel ergeren, en dan is het verschil tussen nieuw kopen en tweedehands verkopen snel weggegooid.

Ik raad je dus van harte aan verder te kijken. Ik hoor goede verhalen over Makita, misschien De Wald, en zoals eerder genoemd op marktplaats zijn vast goede tweedehands te vinden.

Succes met de beslissing, en ik hoop dat je een machine vind die je jaren lang plezier bezorgd.

Jan

Forum Rechten