prototype : stringbowl

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Laatst heb ik een doosje gemaakt (Stringbox). Dit idee wilde ik ook graag proberen op de draaibank. Van een kennis kreeg ik wat mooie stukken canadees esdoorn en een partij fineer.
Esdoorn ga ik combineren met walnootfineer en massief walnoot met esdoorn fineer.

Men neme een lintzaag , men zaagt een aantal willekeurige lijnen. Deze lijnen vul je op met het fineer. Lijm ertussen,lijmklemmen erop en een dagje wachten.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het gelamineerde blok esdoorn zet je in de draaibank en je draait het bakje uit het blok. Daarna zet je het gelamineerde stuk walnoot in de draaibank en hieruit draai je het dekseltje.

Ik vond het eindresultaat wel aardig. De komende week wil ik nog een paar examplaren gaan maken. Dergelijke projecten zijn niet erg ingewikkeld,niet tijdrovend en dus enorm leuk om als afwisseling te doen.

Alle op- en aanmerkingen zijn enorm welkom.

Attached files
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Erg leuk idee Rick, ziet er goed uit!

Ik heb je stringbox idee gepikt en ben er zelf ook mee aan het experimenteren ;)
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
dit potje zal niet lang in huis blijven denk ik. lijkt me wel dat iemand die meepikt.

Mooi resultaat!

Bram
 

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
Hallo rick je heb een mooi bakje gemaakt mag gezien worden .
naar mijn smaak hadden de lijnen van het deksel over moeten lopen in het bakje.

m.v.g woodpecker.

veurdan.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@sjoerd : hardstikke , ben zeer benieuwd

@bram : dat idee heb ik ook

@woodpecker : dat is inderdaad ook een idee waar ik aan dacht. Dit valt redelijk goed te doen doch wel enigzins uitdagend. Een kwestie van beide massieve soorten op elkaar geklemd houden met het zagen en goed uitcentreren tijdens het draaien.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Wow, dit vind ik wel erg mooi Rick.
De volgende stap is een gedraaide stringbox waarin het stringwerk doorloopt over het hele doosje.
Ik heb ze wel eens gezien op het www, geen idee hoe ze het doen, maar dat gaat jou zeker lukken!!!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Bram Sibma zei:
dit potje zal niet lang in huis blijven denk ik. lijkt me wel dat iemand die meepikt.

Mooi resultaat!

Bram

Jij weet aardig wat voor soort volk Rick over de vloer krijgt :lol: .


Mooi doosje Rick, is het geen variant op segmentdraaien??

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Jaap,

Bram weet hoe ik om ga met mijn productie. Vind iemand wat ik gemaakt heb leuk? Oke, gelijk meenemen dan en graag weer een stuk hout binnen de deur!!! Zo voorkom ik dat het huis te vol wordt!!

De stringbowl is een gelamineerd draaiwerk. Ik ben nu rustig bezig met de opvolgers!!
 

ariette

Actieve deelnemer
27 okt 2010
84
4
rickkoorman zei:
Laatst heb ik een doosje gemaakt (Stringbox).

ahum......
1e83_35.JPG
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hahaha, erg grappig!! Ik had je gisteren wel wat fineer mee kunnen geven voor je eigen project, helemaal vergeten. Komt de volgende keer wel.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Mooi man... Dat is echt mijn smaak.
als je nog meer foto's hebt .... Ook van productie.... Laat maar zien.

goed gedaan, heb ik weer een nieuwe uitdaging op mijn lijstje
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
jammer dat de foto's in de eerste post's vertrokken zijn. Heb je ze nog Rick?

jaap


Ik zie de foto's ook wel, alleen de post van ariette daar zie ik alleen een icon maar geen foto en ik kan er ook niet op klikken
Overigens zijn alle posts uit 2011, dan komt er ineens een post van rick (eergisteren) met de volgende tekst

Nog een leuk project om wat restanten weg te werken...Benodigdheden aan hout zijn minimaal....

Echter daar is ook niks (geen foto of link ergens naar toe) dus waar dat om gaat ?? is me een raadsel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.