Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

prototype : stringbowl

Laatst heb ik een doosje gemaakt (Stringbox). Dit idee wilde ik ook graag proberen op de draaibank. Van een kennis kreeg ik wat mooie stukken canadees esdoorn en een partij fineer.
    Esdoorn ga ik combineren met walnootfineer en massief walnoot met esdoorn fineer.

Men neme een lintzaag , men zaagt een aantal willekeurige lijnen. Deze lijnen vul je op met het fineer. Lijm ertussen,lijmklemmen erop en een dagje wachten.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: prototype : stringbowl

Het gelamineerde blok esdoorn zet je in de draaibank en je draait het bakje uit het blok. Daarna zet je het gelamineerde stuk walnoot in de draaibank en hieruit draai je het dekseltje.

Ik vond het eindresultaat wel aardig. De komende week wil ik nog een paar examplaren gaan maken. Dergelijke projecten zijn niet erg ingewikkeld,niet tijdrovend en dus enorm leuk om als afwisseling te doen.

Alle op- en aanmerkingen zijn enorm welkom.

Attached files

Erg leuk idee Rick, ziet er goed uit!

Ik heb je stringbox idee gepikt en ben er zelf ook mee aan het experimenteren

dit potje zal niet lang in huis blijven denk ik. lijkt me wel dat iemand die meepikt.

Mooi resultaat!

Bram

Hallo rick je heb een mooi bakje gemaakt mag gezien worden .
    naar mijn smaak hadden de lijnen van het deksel over moeten lopen in het bakje.

m.v.g woodpecker.

veurdan.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@sjoerd : hardstikke , ben zeer benieuwd

@bram : dat idee heb ik ook

@woodpecker : dat is inderdaad ook een idee waar ik aan dacht. Dit valt redelijk goed te doen doch wel enigzins uitdagend. Een kwestie van beide massieve soorten op elkaar geklemd houden met het zagen en goed uitcentreren tijdens het draaien.

Rick, het idee is helder en ook nog een goed idee om je stringbox zo te vertalen in een knap stukje draaiwerk.
    Ik vind het leuk.
    Groetjes, Ad

erg mooi!

ik wil ook een draaibank.. :mrgreen:

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Wow, dit vind ik wel erg mooi Rick.
    De volgende stap is een gedraaide stringbox waarin het stringwerk doorloopt over het hele doosje.
    Ik heb ze wel eens gezien op het www, geen idee hoe ze het doen, maar dat gaat jou zeker lukken!!!

Blijf dit een hele fraaie techniek vinden met die lijntjes. Post zeker de volgende doosjes in dit topic.

Forum Rechten