Vaas voor zijden bloemen

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Heb een beukenhouten stam rond 35cm, lang ook zo'n 35cm, van mijn aanstaande schoonzoon gekregen, waar aardig wat slaap inzit, lag ook al een aardig tijdje in z'n schuur. Vol met scheuren uiteraard. Heb de stam in de lengte doormidden gezaagd, en ook nog op de diameter langs de scheuren in 4 stukken, zodat ik er 4 gave stukken eraan overhield.
Van 1 zo'n stuk heb ik een vaas voor zijden bloemen van gemaakt, niet het klassieke model vaas maar eentje naar mijn eigen inzicht met een basis van 10cm wat ook de topmaat is.
De hoogte van de vaas is 25cm. Uitgehold op een diepte van 23cm. Afgewerkt met decoratieve acryl lak.
Groeten, Ad



Attached files
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dat is inderdaad een aansprekende vorm, niet teveel 'gekkigheid' eraan.
Je hebt de bodem maar 2 cm dik gelaten, zouden er dan ook nog zwaardere bloemen in kunnnen? Of wordt ie dan topzwaar?

Ik wil ook ooit nog eens zulke vazen maken, helaas kost mijn studie teveel vrije tijd ;) . heb je hem trouwens uitgeholt met je uithol hulpsuk?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Woodworker zei:
Dat is inderdaad een aansprekende vorm, niet teveel 'gekkigheid' eraan.
Je hebt de bodem maar 2 cm dik gelaten, zouden er dan ook nog zwaardere bloemen in kunnnen? Of wordt ie dan topzwaar?

Ik wil ook ooit nog eens zulke vazen maken, helaas kost mijn studie teveel vrije tijd ;) . heb je hem trouwens uitgeholt met je uithol hulpsuk?
Hoi Wilco, de vorm is inderdaad ereen met geen gekkigheid eraan, dus lekker simpel.
Heb hem uitgehold met mijn ''hollowing rig''.
De basis van 10cm geeft de vaas genoeg body om hem niet om te doen vallen.
Deze vaas is als vervanger van een vaas die een klassieke vorm had, heb die vaas moeten vullen voor een gedeelte met knikkers, anders ging hij op z'n kant. Deze vaas blijft netjes overeind.
Groetjes, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.