BubbleBox

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tijdens het maken van de DotBox kwam het idee van bollen aan de buitenzijde van een doosje in mijn hoofd zetten. Toen snel maar even een stuk papier gepakt om dit even uit te tekenen.

Het doosje zelf is gemaakt van esdoorn. De deksel wordt gemaakt van een stuk walnoot wat ik met de handzaag gezaagd hebt(Jemig,casper ik heb nu nog meer respect voor jouw zaagwerk).
De bubble's zijn van padoek,pau amarello,walnoot en purperhart.
Het is de bedoeling dat het papieren-tissue-doosje (wat bij ons standaard op tafel staat om de snotneuzen,jammonden van onze kinderen af te vegen) daar in komt.

Vanmiddag probeer ik alles af te werken.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Oke, 2 laagjes Danish Oil aangebracht en de doos is al in gebruik. Ben benieuwd hoe lang deze in huis blijft staan. :D

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Weer een mooi doosje, Als je er niet vanaf wilt dan kan je er ook voor kiezen hem te verstoppen :lol: . Dit soort schatkistjes zij nu eenmaal gewild. Ik wil ook best een originele "Rickkoorman" :idea: in huis hebben.

Hartelijke groet Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hugo,
De volgende keer ben je meer dan welkom om een doosje mee te nemen. Volgende week ga ik maar weer eens bedenken dat ik wil gaan maken. Het maken van doosjes is erg leuk werk. Misschien een gedraaid doosje met fineer in de stijl van de Stringbox??? Mmmm nog maar even nadenken.

Vandaag heb ik een doosje gezien waar edelmetaal in was verwerkt. Dit weekend maar eens kijken waar ik plaatjes zilver kan kopen......walnoot doosje....zilver elementen erop?? ;)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Bedankt voor de aanbieding, die houd ik van je tegoed ;) . bij edelmetaal denken mensen altijd gelijk aan goud/zilver enz. Heb je al aan KOPER gedacht. Dat zeg ik natuurlijk omdat ik daar regelmatig mee werk. Er is blank koperdraad maar ook verzilverd. de meest voorkomende diameters zijn 1.5 2,5 4 mm en ga nog maar even door. Ik heb wel eens gezien dat het in draaiwerk werd verwerkt. Als je interesse hebt dan wil ik je wel wat per post toezenden. Leuk berichtje over dagje Arnhem.

Hartelijke groet Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nou hugo, ik ben eigenlijk ook op zoek naar koper-poeder of poeder van een ander soort hoogwaardig metaal. Dit wil ik dmv epoxy gaan gebruiken als detailrandjes.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Metaal poeder ken ik niet. Hoe je dat moet verwerken is mij een raadsel! Wat ik wel ken is : Bladgoud. Werkt echt heel gemakkelijk. Beetje gogelen en je weet het.

Lijkt heel duur maar viel mij reuze mee. kijk maar eens op Ebay

""100 stuck Bladgoud - 24 karaat goud - Vergulden Design""

Hartelijke groet Hugo
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
rickkoorman zei:
Nou hugo, ik ben eigenlijk ook op zoek naar koper-poeder of poeder van een ander soort hoogwaardig metaal. Dit wil ik dmv epoxy gaan gebruiken als detailrandjes.

Rick, dit kun je erg eenvoudig zelf maken. Span een rond stuk messing of koper in je draaibank, leg er een stuk papier of plastic onder (op het bed), en houdt er een vijl tegenaan terwijl het toerental rond de 1000 ligt. Met een zoete vijl en wat geduld heb je zo een klein potje vol. Er is bij mij al heel wat van dat poeder verloren gegaan bij het maken van handvatringen.

armadaman zei:
Hallo Rick

Metaal poeder ken ik niet. Hoe je dat moet verwerken is mij een raadsel! Wat ik wel ken is : Bladgoud. Werkt echt heel gemakkelijk. Beetje gogelen en je weet het.

Lijkt heel duur maar viel mij reuze mee. kijk maar eens op Ebay

""100 stuck Bladgoud - 24 karaat goud - Vergulden Design""

Hartelijke groet Hugo

Bladgoud kun je ook kopen op http://www.hobbyklok.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.