Dot Box

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Alles heeft eigenlijk een dot com of een dot org tegenwoordig. Vandaar mijn idee voor de DotBox. Qua constructie redelijk simpel, hoeken in verstek en daarna verlijmd. Ik had een doosje willen maken maar mijn dochter wilde een opbergbakje voor haar kleine papiertje. Dit leek me een goede verandering van richting.

Het doosje/bakje is van esdoorn(bedankt Chris) en de plugs van padoek,walnoot en pau amarello.

Gisteren helaas weinig kunnen doen maar ik hoop vandaag te kunnen beginnen met de echte afwerking.

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, een goede band met je dochter is erg belangrijk hoor, waarschijnlijk weet je wel dat dochters meer naar hun pappa trekken, dan naar mamma, ben dan ook benieuwd hoe je de vraag van je dochter in ga vullen, het begin ziet er veel belovend uit.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@peter : Ik heb inderdaad de proppenboor hiervoor gebruikt. Het is een proppenboor die iets conische proppen maakt. Ooit eens bij Dick gekocht maar nog nooit zoveel gebruikt als afgelopen tijd :D

@Ad: mijn dochter heeft ook meegeholpen met het lijmen van de propjes en het wegsteken daarvan. Papa hield de beitel vast(en zijn hart) en mijn dochter haar hamertje. Ging verrassend goed, ze heeft me slechts 4 x op de vingers geslagen :D
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Gezien het aantal propjes heeft ze het netjes gedaan. Neemt niet weg dat je waarschijnlijk 4 x au hebt geroepen met een grote glimlach :
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick :lol:

Met je kinderen iets samen maken is HEEL ERG leuk. Je bent dan op 2 manieren trots, op het werkstuk, maar ook op de kunsten die de kids zich zelf aanleren. Ik vind het weer een heel gaaf idee :D

HG Hugo
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
@Ad: mijn dochter heeft ook meegeholpen met het lijmen van de propjes en het wegsteken daarvan. Papa hield de beitel vast(en zijn hart) en mijn dochter haar hamertje. Ging verrassend goed, ze heeft me slechts 4 x op de vingers geslagen :D[/quote]

Ha, ha, ben je nog goed weggekomen Rick,
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Leuk idee Rick ga ik zeker een keertje van je pikken. :eek:
zou zelf eerst de proppen gedaan hebben dan pas verstek
dan hoef je niet zo op te letten met schuren.

Groetje Eddie

ps. stelen met jouw permissie natuurlijk!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vandaag zijn ook hier 2 laagjes DanishOil gekomen. Het papier past aardig. Ik dacht dat mijn dochter wel aardig tevreden zou zijn........

Attached files
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Weer een leuk project Rick!
Door de kleuren van de stippen en de willekeurige plaatsing heb je een speels effect bereikt dat kinderen zeker aanspreekt.
Zelf zou ik voor de afwerking in dit geval voor hoogglans lak gaan, en dan behoorlijk wat lagen aanbrengen zodat het bijna plastic lijkt. Iets waar ik normaal van gruwel, maar persoonlijk vind ik dat voor dit soort projecten wel iets toevoegen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.