Handyman#5

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een #5. Eindelijk vond ik er een op Marktplaats. De verkoper woont in Zwolle. Nadat ik op zijn advertentie klikte herkende ik de huisleverancier van het forum. De koop was snel gesloten en ik heb hem begin van de week opgehaald. Onder het genot van een bakie en een rondleiding in de werkplaats de koop gesloten. Ik had er wel wat werk aan maar dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg leuk.

Rick Bedankt

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hugo vergat even te vertellen dat in ruil voor deze schaaf en wat andere spullen ik een hele, hele, heeeele mooi nr 4 Nooitgedacht gekregen heb. De schaaf staat nog steeds in de huiskamer. Zo kan ik er af en toe even naar kijken, even oppakken, liefkozend aaien en dan weer terugzetten :D :D

Verkopen van gereedschap is leuk maar ruilen heeft mijn voorkeur.

Het opknappen is goed gelukt,Hugo
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Gereedschap is om te gebruiken :lol: . Dat de schaven van Woodie direct museum kwaliteit hebben staat als een paal boven water :!: . Wat ik opknap is vind ik gewoon gereedschap om te gebruiken. Ik heb geen antieke schaven dus kan er flink mee ragen, en kom ik eens een spijkertje tegen dan is dat jammer , maar meer ook niet.

HG Hugo
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Zeg Hugo, zo dadelijk ga ik nog blozen :mrgreen: Maar ik maak ze wel om te gebruiken en dat doe ik ook.


Zoals ik al eens heb gezegd, niks mis met mooi (en goed) gereedschap te werken ;), integendeel het bevorderd alleen maar het werken met hout. Bv. één van de dingen die ik zo mooi vind aan de japanese (houtbewerkings)filosofie is dat ze een offerdag in teken van hun gereedschap organizeerden/orgizeren om ze te bedanken voor het mooie werk dat ze dankzij hun gereedschap kunnen maken. Dus als ik een stuk gereedschap maak, probeer ik dat met een bezieling te doen die zich verderzet door het gebruik ervan. Als je begrijpt wat ik bedoel...

En je opknapbeurt heeft de schaaf goed gedaan, ziet er goed uit, en er is niks mis met raggen met dat ding natuurlijk ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.