Hammer lintzaag advies

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Het gaat heel waarschijnlijk de Hammer worden. Was eigenlijk enkel voor de aardigheid bij Tendotools langs gegaan, kwam er net langs gereden.
Hemski, Wat bedoel je met een rond blokje? Hoe doe je dat precies?

Mathieu
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
@hemski
Bedoel je een point fence ?
a_374_1_3.gif



Makkelijk zelf te maken.
resaw_fence_side_view.jpg

a_374_1_3.gif
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
@jan pranger, heb je al een keuze gemaakt?? Je komt regelmatig in Staphorst, stap dan een keer binnen bij Talen houtbewerkingsmachines, altijd veel voorraad van nieuw en gebruikt. Heb daar o.a. mijn lintzaag gekocht, is helemaal identiek aan de Hammer (Hemski en ik hebben uitgebreid gekeken), alleen heeft die van mij een stuk lichtere motor (maar wel voldoende). Het grootste verschil zat in de zaaggeleiding die echt een stukje beter is op mijn italiaanse lintzaag. Doe Klaas de groeten als je gaat :lol:

jaap
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Yep, zo'n geleiding bedoel ik. Dit is overigens wel een hele mooie vaariant. Kan ook met een magneetblok. In mijn geval heb ik gewoon een lange deuvel door midde gezaagd en die op mij fence geplakt met tapijttape. Tapijttape gebruik ik veel omdat het geen sporen achterlaat als je het eraf haalt. Het is dubbelzijdig sterk tape. Buitegewoon handig om malletjes te maken etc.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
297
9
Heist o/d Berg
Graag had ik een woordje uitleg waarvoor en hoe jullie dit zelfgemaakte hulpstuk gebruiken. Ik snap het niet :oops: Herzagen doe ik gewoon met de langsgeleider, en om iets af te korten gebruik ik de Kapex :D .
gr,
Danny
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Verzagen met een langsgeleider vraagt om een haakse kant en een perfekt gesteld lint. Die punt geleider laat je ook toe om eventuele drift te compenseren omdat je het stuk kan sturen maar toch een vaste afstand houd tov van de geleider. Met deze geleider kan je ook makkelijk contouren volgen.

http://www.woodworkersinstitute.com/page.asp?p=630
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.