Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Hammer lintzaag advies

Ik heb even jullie hulp nodig.
    Ik heb nu een Scheppach Basato 3 lintzaag die op zich goed bevalt. Maar mijn kopdraaibank vraagt om dikke brokken en die moeten eerst onder de lintzaag in vorm gebracht worden.
    Ik zoek nu een zwaardere lintzaag met meer hoogte en verkoop dan de scheppach.
    Ik zag op de beurs in Hardenberg de Hammer N4400 met een zaaghoogte van 27,5 cm en de mogelijkheid op 230V.
    Is dit een goed machine en geschikt voor dikke blokken (hard) hout?????
    Bedankt voor het (ervarings)advies.
    vr.gr. Jan Pranger.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2010

Re: Hammer lintzaag advies

Hey Jan , ik heb een Hammer lintzaag, wel op 380. Spijtig genoeg kan ik niet vergelijken met andere merken gezien dit de eerste keer is dat ik een lintzaag heb/ermee werk. Ik heb ze nog niet veel gebruikt, maar een eik van 16 cm gaat er wel goed doorheen. Met een beetje geduld en een scherp zaagblad op de juiste spanning mag de balk nog wat hoger zijn , denk ik.
    gr,
    Danny

Jan,

Ik heb eerst een Metabo gehad van 900W, deze verzaagde met een goed lint (woodslicer) zonder veel problemen 16cm eiken tevens z'n maximale capaciteit. Ondertussen overgestapt naar een JET JWBS 18 nadat ik eerst hag gekeken naar de Hammer. Wat me een beetje tegenviel van de Hammer dat je overal extra voor betaald. De Jet zaagt tot 30cm, heeft 2600w en komt standaard compleet met hoek- en lengteaanslag.

Hoi,

over deze lintzaag is als meer geschreven.
    Even zoeken op de N4400 geeft je de onderwerpen.

De verhalen zijn veelvuldig goed,
    maar het kan zijn dat je 16A stop het niet trekt,
    en de verkopers weten van weinig.

Maar wat mijn conclusie is uit de verschilllende bijdrage: als het bovenstaande geen probleem is, dan is het een goede machine (alhoewel de Jet ook positief vermeld wordt)

Hallo Jan,

Ik gebruik de hammer N4400. Alleen is de mijne op krachtstroom.
    De machine heeft een rustige loop, loopt mooi in balans. Het wisselen van de zaaglinten gaat ook makkelijk. De geleidingsrollen zijn makkelijk en nauwkeurig af te stellen zonder gereedschap. Verder is de machine vrij compact van qua afmeting.
    De langsgeleider is stabiel en goed af te stellen en vast te zetten. Het losse afkort hulpstuk is zijn geld niet waard. Helaas heb ik deze wel betaald. Had hem vooraf niet gezien.
    Of de machine bij jou thuis goed op 220volt gaat draaien kan ik natuurlijk niet zeggen. De motor die ze gebruiken is wel dezelfde als de motor die ze in de vlakenvandikte bank gebruiken en er is hier op het forum al eens geschreven dat iemand daar veel moeite mee heeft gehad om die goed lopend te krijgen.

Ik hoop dat je tot een goede beslissing kunt komen,
    Groet Jos

Ziet er degelijk uit.
    Weten jullie de hoogte van het tafelblad?
    Wat kost die lintzaag machine?
    Lijkt wel een beetje of de ruimte op de tafel voor het zaaglint kort is, hoeveel is dat?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Ik heb de Hammer op 220 volt, het is een krachtige motor (3pk denk ik) en ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

@ RockNrolla,

Waar heb je het Woodslicer blad gekocht ?

Ed

@ borre,

Heb ik besteld bij Highland Woodworking in Atlanta. Linten zijn redelijk betaalbaar, maar verzend en douane kosten zijn redelijk hoog. Mocht je (of iemand anders) interesse hebben, ik bestel ze met enige regelmaat, wellicht aardig om te combineren?

Ik heb m'n lintzaag nog niet maar heb me al heel wat info verzameld. Iturra design's bladerunner is hetzelfde als de woodslicers, alleen een pak goedkoper. Iturra design kan je contacteren via kalll@comcast.net,

Iturra design's cataloog kan je hier downloaden,
    http://rapidshare.com/files/38089127...logue_2010.pdf

Forum Rechten