Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Festool CXS prijzen

Festool CXS prijzen

Volgens:
    http://festoolownersgroup.com/festool-t ... -here!/30/

CXS Set (564 274)
    CXS
    (2) 1.3Ah LiIon batteries
    Charger
    T-LOC SYS 1
    Centrotec chuck
    8mm keyless drill chuck
    Right angle chuck
    $275 USD

http://www.wisselkoersen.nl/

$ 275,- = € 196,37

En wat betalen wij!

Accuschroefboormachine CXS
    CXS Li 1,3 Set
    Bestelnummer: 564271
    € 305,83

Waarom dit prijsverschil?
    109,48 verschil?

En de andere versie:

CXS Non-Set (564 261)
    CXS
    (2) 1.3Ah LiIon batteries
    Charger
    T-LOC SYS 1
    Centrotec chuck
    8mm keyless drill chuck
    $225 USD

Leveringsomvang • oplaadapparaat MXC
    • CENTROTEC gereedschapshouder
    • bithouder CENTROTEC
    • FastFix boorkop 8mm
    • bit PZ 2
    • accupack BP-XS
    • in SYSTAINER SYS 1 T-LOC
    Bestelnummer: 564252
    € 232,05

$225 USD = 160,67

Maar wij krijgen 1 accu i.p.v. 2 zoals in the US
    Een losse tweede accu kost:
    Bestelnummer: 497519
    € 88,89

Festool bedankt.

Aangezien de Festool prijzen in de EU bijna gelijk zijn komt dit raar over.

Re: Festool CXS prijzen

Nee hoor is hartstikke logisch. Wij in Europa zijn al verslaafd en in zoverre in paar EU landen dat nog niet het geval is worden daar de prijzen hoog gehouden om parallele import te voorkomen. In de U.S. moeten ze nog penetreren en is de concurrentie hevig. Dus wat doe je dan idd topspul goedkoper aanbieden op een prijsniveau dat je tegen je concurrenten op kan. Ander optie is meer accesoires meegeven. En dat is wat je ziet aldaar. Verder is het gewoon een boeven bende door verticale prijsafspraken te maken, niemand mag ermee stunten anders krijgen ze het niet meer (mogen ze het niet meer inkopen of moeten ze het duurder inkopen van TTS). Vandaar dat de prijs overal hetzelfde is en er nooit echte individuele aanbiedingen zijn. Je moet een goede zijn om daar een andere reden voor te weten verzinnen in deze tijd van on-line winkels die best wel kunnen stunten.

Nou ik heb de indruk dat de Festool dealers ook flink aan ons verdienen en het wel prima vinden.

Ik kocht een paar weken geleden een T-Lock Systainer 1 en een systainer 3 voor een heel andere prijs.
    systainer I, 21,- euro
    systainer III, 30,-
    Die kosten normaal 53,80 en 63,45.
    Dus trek daar je eigen conclussie maar uit.

Ik heb jaren geleden in een winkel gewerkt waar mulitools van o.a. Leathermans Tool werden verkocht. Toen de importeur een nieuwe vitrine kast bracht en in elkaar zette werden er ook al netjes door hem de adviesprijzen ingeplakt. Die kwamen uit een stickerboek die hij bij zich had.
    Een week later waren er prijzen van de eigenaar zelf er onder geplakt. Ongeveer 20,- euro onder de landelijke adviesprijzen die iedereen handteerde. De tools vlogen de winkel uit.
    Er kwam een klacht binnen bij de importeur, die een vertegenwoordiger langs stuurde die op hoge poten kwam vertellen dat de goedkopere prijzen er uit moesten, omdat er anders geen tools meer werden geleverd. De eigenaar vertelde hem ik heb je gesprek op genomen en ga dan wel naar een advocaat en maak melding bij de NMA, jullie mogen ons wettelijk geen prijzen opleggen. Toen hij zag dat dat hij vol in beeld stond op een HD cam, vroeg hij zacht, neemt die het geluid ook op? Hij veranderde van toon en zei: als je het maar niet te gek maakt, en de winkelier heeft er nooit meer iets van weer gehoord.
    Het meest verkochte model toen was de Leatherman Wave, die koste inkoop 51,- en werd landelijk verkocht voor 163,- euro.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Dit is natuurlijk echt schandalig, en heeft mij ook altijd verbaasd. Ook voor de US prijs wordt er nog volop winst gemaakt... Overigens klagen de Amerikanen ook steen en been over de prijzen van Festool aldaar.

Zweihaak, het is Festool die de prijs bepaald en niet de dealers! De dealers worden gedwongen de Festool prijs te hanteren op straffe van hun dealerschap te verliezen.
    Dat wil niet zeggen dat er geen dealers zijn die onder de prijs gaat zitten.

Ja ik weet dat Festool de prijzen bepaalt.
    Maar veel dealers vinden het ok, omdat ze er zelf ook goed aan verdienen.
    Dat is precies de reden waarom je Festool ook niet ziet bij normale bouwmarkten, omdat die wel het geld hebben om stappen tegen ze te ondernemen.

Ik heb ook wel gehoord van verschillende leveranciers dat Festool hun spullen weer uit de winkels haalt of dreigt met een boycot.
    Maar het feit blijft dat het verboden prijsafspraken zijn, en ze dat gerechtelijk of via de NMA niet gaan winnen.

In de US hebben ze blijkbaar van andere merken zogenaamde "American Made" teveel hinder hebben en het dan wel kan.

Begrijp me goed ik ben erg teveden over Festool gereedschap, maar niet over hun kunstmatig gehouden hoge prijzen.

Mwah, ik zie wel meer niet bij bouwmarkten (Praxis, Hornbach, Gamma, etc.) liggen.
    Denk aan het gehele hogere segment. En dat heeft meer te maken met de klanten van bouwmarkten en wat deze klanten gemiddeld uit willen geven aan gereedschap dan met zogenaamde prijsafspraken van Festool.

Of doelde je op "bouwmarkten" als Bouwmaat?

Je ziet overigens dergelijke verschillen tussen Europa en USA bij veel producten. Varierend van benzine tot spijkerbroeken en van nagellak tot Lego. Kortom, tja het is nu eenmaal zo. Kan me er niet heel druk om maken :mrgreen: .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Okke
    Mwah, ik zie wel meer niet bij bouwmarkten (Praxis, Hornbach, Gamma, etc.) liggen.
    Denk aan het gehele hogere segment. En dat heeft meer te maken met de klanten van bouwmarkten en wat deze klanten gemiddeld uit willen geven aan gereedschap dan met zogenaamde prijsafspraken van Festool.

Je ziet overigens dergelijke verschillen tussen Europa en USA bij veel producten. Varierend van benzine tot spijkerbroeken en van nagellak tot Lego. Kortom, tja het is nu eenmaal zo. Kan me er niet heel druk om maken :mrgreen: .
    Bedoel je zogenaamd als: niet waar?
    Of bedoel je bovenstaand?

Bouwmaat verkoopt Festool.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zweihaak
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Okke

Bedoel je zogenaamd als: niet waar?
    Of bedoel je bovenstaand?

Bouwmaat verkoopt Festool.
    Zogenaamd als niet waar? Nee, maar vraag me wel af in hoeverre je bewering gestaaft is op waarheid . Dat bepaalde bedrijven bepaalde merken niet verkopen heeft zoals in mijn post vermeldt niet zo zeer te maken met prijsafspraken maar meer met doelgroep. Om in de audiowereld te spreken... bij de Mediamarkt kan je ook geen spullen kopen van Classe en bij de Albert Heijn kan je geen Dom Perignon en witte truffel kopen. Dat heeft te maken met doelgroep e.d.. Gewoon economie basics.
    Daarnaast kost een levi's broek in de USA geen 70 euro, een liter benzine geen 1,70 of meer en een Festool machine geen 300 euro .

Enkele dealers zeggen het zelf, we mogen geen korting geven, maar wel accessoires.
    Vreemd is dat bijna op de cent nauwkeurig iedereen Festool, maar ook andere merken tegen de zelfde prijs verkoopt, en er niet een te vinden is die openlijk adverteerd met 40 of 50 euro van die prijzen af. Ik noem maar een bedrag. Zelfs 10 euro verschil zie ik nergens.
    Voor 40 of 50 euro accessoires wel, maar ja het kost hun dan de inkoops prijs.

Zoals ik al eerder vertelfde heb ik zelf in een winkel gewerkt, en daar deels inkopen gedaan, vertegenwoordigers van sommige merken leggen je het heel simpel op.
    Ze komen prijsjes plakken, je krijgt standaard lijsten met marges er op.

Een Makita bijvoorbeeld kan ik krijgen onder de adviesprijzen.
    Als je 16 bessey klemmen koopt kun je daar een flinke korting op krijgen.
    Als je 4 Festool machines koopt krijg krijg je geen dubbeltje korting.
    Met de groenlijn van Bosch zie je ook wel eens stuntverkopen.

Bij bepaalde merken zie je het nooit.

Hard bewijs is er niet, maar verdacht is het wel.

Ik heb recent een Kapex 120 gekocht voor 925 euro ex btw,en een zaagblad extra er bij ,die was ook
    iets van 150 e ex.
    Ik heb de winkel eigenaar netjes om een scherpe prijs gevraagd,met de mededeling dat ik hem anders op internet kocht.
    Hij ging akkoord,en ik blij. :mrgreen:
    Ze geven dus wel korting,maar niet zonder slag of stoot.
    Persoonlijk vind ik de Festo prijzen politiek waardeloos,maar er is bijna geen alternatief.
    :arrow:

Forum Rechten