sieraden kistje afwerken

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Hoi ik ben nu bezig met een sieraden kistje van amerikaans noten met daar in een latje purperhart en boven op wengé met latjes espen.
De binnenkant is gemaakt van zebrano.
Nu wil ik dit kistje als kado voor mijn vriendin natuurlijk mooi afwerken en niet zomaar even wat lak er over spuiten.
Want als het dan toch wat geld kost kun je dat dan ook maar beter mooi afwerken dacht ik maar.
Nu zat ik dus te denken om het te olieën dit leek me het beste maar wat moet ik dan gebruiken.
Heeft iemand tips welke ik moet pakken of welke niet of misschien toch iets anders zoals lak oid.

Gr. Mike
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Mike

Het klinkt als een klein juweeltje. Kan je er foto's van posten Dan weten we waar we over praten,

Hartelijke groet Hugo
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
ja het is nog niet geheel af en ook niet zo goed allemaal als de meeste hier maar het is mijn eerste dus ik vind het best netjes van een beetje afval hout.
Het is dus ook allemaal maar een beetje proberen en kijken of het werkt.




Ik neem aan dat dat amerikaans noten is iig, en de boven kant komt hoger en dan zaag ik daar een schuine kant aan rond om zeg maar.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
De deksel ziet er goed uit. De diamant vorm zie er aardig straks in. Espenhout?? Lijkt een mooie witte houtsoort te zijn.

Amer.noten en purperhart gaat goed samen. Voor het afwerken wel even citroensap smeren, je houdt de paarse kleur van het purperhart dan langer goed.

Ik ben zeer benieuwd naar de binnenkant.
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Maar nu heb ik dus gevonden dat ik met kleur beits een beetje kleur ga geven maar hoe moet ik het dan afwerken verder?
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
ik zat te denken aan de noten.
Maar goed hij is nu al veel verder af van af vandaag dus ik zal zo eens een nieuwe foto maken
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Ik heb van een professionele amerikaanse meubelmaker begrepen dat je het werkstuk eerst in de houtkleuren zelf moet beitsen en daarna moet afwerken. Ik zou geen olie gebruiken maar plastic coating van Rustin. Dat benadrukt de houtkleur en beschermt goed, het is een 2 componenten lak die makkelijk is aan te brengen met een zacht breed penseel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.