Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

sieraden kistje afwerken

Hoi ik ben nu bezig met een sieraden kistje van amerikaans noten met daar in een latje purperhart en boven op wengé met latjes espen.
    De binnenkant is gemaakt van zebrano.
    Nu wil ik dit kistje als kado voor mijn vriendin natuurlijk mooi afwerken en niet zomaar even wat lak er over spuiten.
    Want als het dan toch wat geld kost kun je dat dan ook maar beter mooi afwerken dacht ik maar.
    Nu zat ik dus te denken om het te olieën dit leek me het beste maar wat moet ik dan gebruiken.
    Heeft iemand tips welke ik moet pakken of welke niet of misschien toch iets anders zoals lak oid.

Gr. Mike

Re: sieraden kistje afwerken

Hallo Mike

Het klinkt als een klein juweeltje. Kan je er foto's van posten Dan weten we waar we over praten,

Hartelijke groet Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik ben ook zeer benieuwd naar foto's. De combinatie van houtsoorten lijkt me zeer boeiend om te zien.

ja het is nog niet geheel af en ook niet zo goed allemaal als de meeste hier maar het is mijn eerste dus ik vind het best netjes van een beetje afval hout.
    Het is dus ook allemaal maar een beetje proberen en kijken of het werkt.

Ik neem aan dat dat amerikaans noten is iig, en de boven kant komt hoger en dan zaag ik daar een schuine kant aan rond om zeg maar.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

De deksel ziet er goed uit. De diamant vorm zie er aardig straks in. Espenhout?? Lijkt een mooie witte houtsoort te zijn.

Amer.noten en purperhart gaat goed samen. Voor het afwerken wel even citroensap smeren, je houdt de paarse kleur van het purperhart dan langer goed.

Ik ben zeer benieuwd naar de binnenkant.

Maar nu heb ik dus gevonden dat ik met kleur beits een beetje kleur ga geven maar hoe moet ik het dan afwerken verder?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Beits? Welke delen wil je gaan kleuren dan?

ik zat te denken aan de noten.
    Maar goed hij is nu al veel verder af van af vandaag dus ik zal zo eens een nieuwe foto maken

Ik heb van een professionele amerikaanse meubelmaker begrepen dat je het werkstuk eerst in de houtkleuren zelf moet beitsen en daarna moet afwerken. Ik zou geen olie gebruiken maar plastic coating van Rustin. Dat benadrukt de houtkleur en beschermt goed, het is een 2 componenten lak die makkelijk is aan te brengen met een zacht breed penseel.

Forum Rechten