Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Kolomboormachine advies

Hallo,

Ik ben aan het uitkijken om een kolomboormachine te kopen, prijs +-300€
    Het zal niet intensief gebruikt worden.
    Meestal om te boren in hout .
    Alle hulp welkom

Mvg,
    Rudy

Re: Kolomboormachine

Rudy, ik kocht in 2003 bij de Aldi een tafel kolom boormachine voor de prijs van 39 euro.
    Onlangs zag ik er een in de reclame folder van Liddl staan, wat duurder dan 39 euro natuurlijk maar nog steeds erg goedkoop.
    Ik gebruik deze tafel kolom boormachine voor staal en hout en ben er best tevreden mee.
    Groeten, Ad

Hallo,

Aldi en Lidl gereedschap mmm ,aankoop mag nu wat beter zijn.
    Oei,zo te zien niet veel reactie op mijn vraag.
    Gebruiken jullie dan geen kolomboormachine ?
    Jullie moeten toch met iets boren!

Groetjes,
    Rudy

Athanor
    Guest

Ik gebruik een HBM kolomboormachine, het vloermodel. Een jaar of vijf geleden gekocht als uitverkoopmodel rond de drie honderd euro. Voor die prijs heb je nu een tafelmodel. De machine bevalt mij goed, ik gebruik hem primair voor houtboren.

Fons

Hallo Rudy

Ik je berichtje staat dat je hem niet veel gaat gebruiken. Het klinkt raar maar dan is en lidl/aldi (Buitelaar) niet slecht hoor. Je betaalt er niet teveel voor. Okee het is niet van Baptist maar dat merk je ook gelijk in de portemonnee. Voor een paar tientjes ook wel op marktplaats te vinden. Gewoon gebruiken, als je er niet zo veel mee werkt dan zal je het verschil niet snel merken. Als je er je brood mee moet verdienen dan moet je wel voor beter gaan.

succes met je keuze Hugo

Hallo armadaman,

Ja, dat is snel verteld dat ik hem niet veel ga gebruiken, maar nu heb ik alleen maar een accuboormachine en daar doe ik nu alles mee.
    Maar dit is voor mij niet nauwkeurig genoeg.
    Het is hobby, maar ik werk graag nauwkeurig.

Mvg,
    Rudy.

Ik gebruik een handboormachine in een Wolfcraft boorstandaard. Niet ideaal, maar het voldoet voor het boorwerk wat ik doe.

over dit onderwerp is al eerder geschreven.
    zie bijv.: viewtopic.php?f=1&t=2384&hilit=kolomboor

In die link heb ik mijn ervaringen met de aldi kolomboor ook genoemd.

gandel

Ik heb mij een jaar geleden de B17pro van optimum aangeschaft. Had minder speling dan de contimac. Ik ben er zeer tevreden van en levert precies werk. Optimum maakt ook CNC machines voor de metaalindustrie.

Ik heb nu de keuze tussen
    Quantum B25
    Optimum B17pro
    HBM 16Profi
    Hammer DS80 of DR80

Graag jullie mening.

Mvg,
    Rudy

Forum Rechten