Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

2 prototypes : houten doosjes

Hallo fijne mensen,

Afgelopen weken loop ik met een paar ideeen rond voor doosjes. Hier onder dan de 2 prototype's. De ene bestaat uit 18 mm berkentriplex. Na het verlijmen heb ik deze bewerkt met de saburr-tooth schijf voor de haakse slijper. Snel opgeschuurd.
    De ander heeft mijn voorkeur en daar ga ik een nieuw model voor maken. Dat is een doosjes uit pau amarello en walnoot. Eerst een doosjes van pau amarello gemaakt en toen deze geplakt met walnoot. Daarna weer aangevallen met de haakse slijper. Door een meetfoutje is het doosjes niet zo als ik graag zou willen dus deze gaat (zoals vele mislukte werkstukken) is de kachel.

Ook loop ik nog met een idee voor een " . box " rond. Dat wordt een esdoorn kistje(bedankt chris) met allemaal stippen aan de buitenzijde.

Tevens wil ik nog eens een kistje maken in de stijl van een teak-dek. Die rubber naden kunnen best een leuk effect geven.

Verder nog wel wat vage ideeen maar dit zijn de leuke kleine projecten voor tussendoor en dat bevalt me nog erg goed!!
    Grote complexe projecten wil ik voorlopig even uit stellen ivm te weinig beschikbare tijd in de werkplaats.

Alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom.

Attached files

Re: 2 prototypes : houten doosjes

Tjonge Rick wat weer creatief. Een prachtig effect met dat lijnenspel. Ben ook benieuwd naar je stippentechniek. Dit wordt in de schilderkunst ook toegepast en heet dan pointilisme. Dat levert vast nog meer op dan "douze points" (twaalf punten) bij het songfestival.
    vr.gr. Jan Pranger

ziet er grappig uit!

dat met dat teak dek is idd ook iets wat ik wel eens wil testen. Ik heb van vroeger nog stukjes afval liggen van een jachtbouwer (gebruikte die stukken als placemats)

Erg creatief Rick, ik vind dat berken triplex doosje wel mooi.
    De laagjes in het triplex tekenen mooi af in een spelend lijnenspel.
    Zag een tijdje geleden van John Lucas een schaal die hij had opgebouwd uit triplex, met hetzelfde effect als jouw doosje, vond ik ook al zo mooi. Dat idee blijft wel in je hoofd hangen, om het zelf ook maar eens te doen. Dat is nou het leuke van forums bijhouden.
    Ga je die andere echt in de kachel gooien, ik vind het best wat hebben, misschien moet je er wat vloeiendere vormen aan geven, kun je op zijn minst proberen.
    Groeten, Ad

Rick onze kunstenaar.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@zweihaak : :x aub geen kunstenaar. Wat ik doe ik een beetje aanklooien.

@ Ad, het doosje kan niet zo worden als het bedoeld is en dan blijft er altijd zo'n half klaar product over. Ik vind het beter om even opnieuw te beginnen.

Zeg rick ,
    als jij ten strijde trekt met die haakse slijper dan blaast de vrouw des huizes zeker de aftocht of hoog van de toren , kan mij niet voorstelllen dat zij in haar sas is als jij daar zo te keer gaat op je zoldertje met die stofwolkjes.

Vertel is hoe doe je dat :mrgreen:

dat is wel heel apart, en wat een leuk idee, tja je moet er maar opkomen. die berken heeft wel een erg leuk effect.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Rendew : ik ben gezegend met een erg lieve vrouw. Het maakt haar echt niet uit. Het slijpen doe ik echter wel buiten,hahaha. Even spulletjes naar beneden brengen en dan kan het feest beginnen.

HEY Rick

Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste doosje. Ik heb veel te lang met plaat gewerkt en blijf dat toch een mooi martiaal vinden. Berken triplex is ook nog eens heel sterk in z'n lijnen. Weer een super kistje uit Zwolle.

HG Hugo

Forum Rechten