Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Haperend geheugen.

Haperend geheugen.

Ben op zoek naar een vervangsteen voor een slijpmachine, maar nu heb ik ergens eens een stalen vervangwiel met diamantlaag gezien dat geschikt is voor een bankslijpmachine.
    Op het slijpvlak waren kruisvormige groeven aangebracht meen ik mij te herinneren.
    Weet alleen niet meer waar ik die toen gezien heb, is er iemand met een beter geheugen? Het mijne laat het afweten.

Mvg,

André

Re: Haperend geheugen.

das handig nooit van gehoord deze slipt ook niet dicht zeker alleen de prijs die zal wel tegen vallen denk gr leroy

Bedankt voor de tip, die schijven van Buitelaar zien er wel bruikbaar uit, er moeten namelijk geen beitels op geslepen worden, maar Jade, en dat zal er wel mee lukken.

Maar de diamantschijf die ik ergens gezien heb zag er anders uit, ik dacht dat die passend was voor een Tormek machine, maar meer herinner ik me niet.

Mvg,

André

Het eerste waar ik aan dacht was een referentie aan een berichtje over slijpen met diamantstenen. Dus als je er gehard staal mee wilt slijpen én je hebt een adres gevonden, bestel er dan niet één maar meteen een paar ;-)

Arthur

Yes, die twee laatste links zijn de ware, dat is wat ik zocht.
    Bedankt.

Mvg,

André

veel plezier er mee.
    Laat anders even weten hoe ze slijpen.

Verglaasd dat diamant na een tijd niet?
    Kernboren doen dat nl na een tijdje wel, die kun je dan weer scherp krijgen door ze even kort in een kalkzandsteen te laten draaien, zonder water.

Inderdaad, maar zo gauw je dat gewaar word er even overeen met een stuk puimsteen en klaar is kees.

Ps: De steen gaat NIET dienen om beitels te slijpen, maar om Jade te slijpen, dit vraagt een traag draaiende steen met waterkoeling ( Tormek, of kloon ervan) en werkt perfect.

Mvg,

André

Ja had begrepen dat het om Jade ging, waar heb je dat vandaan?
    Ik zoek nl nog een paar stukjes voor een ring en ketting.
    Wist trouwens niet dat jade zo hard was dat je het met diamant moet bewerken, dacht altijd dat het vrij zacht was.

Forum Rechten