Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    Athanor
    Guest

Bezoek aan Wytske's hout

Afgelopen zaterdag had ik een leuke ontmoeting met Wytske van de Friese Fijnhouthandel.
    Zij heeft zich in een aantal jaren tijd ingewerkt in de houthandel en telt inmiddels volop mee met de de erkende houthandelaren. Het boeiende vind ik dat zij zeer betrokken is bij duurzame ontwikkeling en voornamelijk hout uit de Nederlandse bossen verwerkt. Bij Wytske zullen we dus geen ongecertificeerde Bubinga stam op de werf vinden

Ze heeft mij op deskundige wijze geholpen aan een goede restpartij Lariks vloerplanken voor mijn werkplaats. Al pratend en rondkijken blijkt ze wat bijzondere houtsoorten te leveren, waaronder Yellow Cedar, wat prachtig zilvergrijs wordt. Misschien een optie voor mijn tuinmeubelen? Ik heb een proefplank mee om eens aan te "snuffelen".

Zeer onder de indruk was ik van de bijzonder forse Esdoorn die ze in grote platen heeft gezaagd, geschikt voor natuurlijk gevormde tafelbladen. Uniek hout uit een enorme stam! Zie foto's. En zie ook: http://www.haalhout.nl/

Fons

Attached files

Re: Bezoek aan Wytske's hout

Geweldig verslag Athanor,

Kijk en zo krijgen we toch een fantastische indruk van alle mensen achter de houtbewerkerswereld.

Thanks man!

Re: Bezoek aan Wytske's hout

Athanor, zo'n excursie zou ik ook wel willen meemaken, want dit was voor jou een echte excursie. Zag die planken gezaagd uit een esdoorn, prachtig hout.
    De ouders van mijn dochters vriend hebben er een in de tuin staan, en is te groot geworden om in de tuin te laten staan, zo die is straks voor mij hebben ze me beloofd.
    Ad

Forum Rechten