Boek over 'anders' houtdraaien

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
:D M'n boek is binnen!
IMG_0166.jpg
Niet alleen excentrisch draaien....maar over meerdere assen. Als je je er in gaat verdiepen, gaat er een nieuwe wereld voor je open. Ik blijf me verbazen over de prachtige dingen die mensen kunnen maken (niet alleen op een draaibank hoor).
De schrijfster beschrijft een structuur die het mogelijk maakt om - na de nodige oefening - het resultaat op de draaibank beter te kunnen voorspellen.
IMG_0169.jpg
Het is met name een draaitechniek die blijkbaar erg populair is bij beeldende kunstenaars. Achterin het boek (hardcover, 127 pagina's, dat is dus een mooi naslag werkje) een overzicht van de werken van een paar van die kunstenaars.
IMG_0167.jpg
Veelal een combinatie van draaiwerk en houtsnijden. Ik vind het prachtig.
IMG_0168.jpg
Niet dat ik me dit na zie doen:rolleyes:, maar het illustreert wel wat er wel niet mogelijk is.....
Ik heb het boek via Amazon (US) besteld: in andere webwinkels ben ik het nog niet tegen gekomen.
Zo voorzichtig an ben al een beetje aan het experimenteren geslagen met dit soort draaiwerk - simpel beginnen met een cilindertje en twee parallelle assen - is al uitdaging genoeg.
Op YouTube heeft ze ook al de nodige video's gepost. Haar waarschuwing is terecht: pas op! het kan verslavend werken;).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.