Even voorstellen

Ronald1985

Nieuw lid
6 apr 2020
19
1
Goedenavond,

Per toeval, kwam ik dit forum tegen, toen ik aan het zoeken was naar ervaringen met budget Schaaf- en van dikte banken (die gecombineerde zoals van Güde of HBM).
Na het een en ander gelezen te hebben, besloten me zelf toch maar even voor te stellen.
Mijn naam is Ronald, 34 jaar en woonachtig in Den Helder. In het dagelijks leven, werk ik als procesoperator bij Tata Steel in IJmuiden.
In mijn vrije tijd, vind ik het zo nu en dan leuk om dingen te maken van hout.
Het meeste wat ik doe met hout, is (kleine) projecten maken van pallethout. Daarnaast heb ik afgelopen weekend, een start gemaakt met mijn eerste kastje van nieuw hout.

Helaas is deze hobby voor mij nogal afhankelijk van het weer. Mijn schuur is namelijk 2x2 meter en hierin moet ik alles herbergen (inclusief fietsen) en eventueel klussen.
Dit is helaas niet de ideale combi.
Op dit forum hoop ik wat tips en adviezen te krijgen/vinden voor wat betreft deze mooie hobby.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Allereerst welkom!

Als je een vlak-vandiktebank wil huisvesten ben ik het eens met rinus. Een schuur van 4m2 heeft z'n beperkingen, zal ik maar zeggen...
 

Ronald1985

Nieuw lid
6 apr 2020
19
1
Thanks voor de reactie's. Die schuur is inderdaad wel een dingetje.
Ik was me aan het oriënteren, voor een zo klein mogelijke machine, welke nog redelijk te tillen is.
Deze zal hooguit een aantal keer per jaar gebruikt worden, voor de rest was de planning hem op zolder te stallen.
Zou zoiets dan een optie zijn, of zijn er betere/makkelijkere opties?
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom op het forum Ronald. Als je zo weinig ruimte hebt, is het dan niet verstandiger om met wat knap handgereedschap te beginnen? Een paar knappe handschaven zijn tweedehands goed te koop, slijpen is gemakkelijk te leren. Dat gereedschap kun je al gauw in een goede kist kwijt, die je ook binnen op kunt bergen (warm en droog). Hoe dan ook: succes en veel plezier:).
 

Ronald1985

Nieuw lid
6 apr 2020
19
1
Thanks voor de reactie's, ik ben ondertussen aan het rondkijken voor wat handschaven.
Dit is, zeker gezien mijn beperkte ruimte, wel handiger. Ik merk ook dat, wanneer ik met handgereedschap werk, het meer voldoening geeft als ik een goed resultaat boek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.