loopbakfiets voor kleinzoon

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Toen kwam er nog een uitdaging. De zitting wordt haaks op twee staanders gemonteerd, en om dat met domino's te doen moeten de sleuven wel goed uitgelijnd staan. Direct nadat ik de Domino kreeg heb ik de zgn. Domino-plate besteld, die door een lid van de FOG is bedacht en wordt verkocht. Deze aluminium plaat kan op de Domino worden geschroefd en dient dan als aanslag.

De staander wordt vastgeklemd en met de domino-plate als aanslag ingefreesd.






Daarna wordt de Domino-plate verwijderd, en wordt de basis van de Domino als richtpunt genomen.





Het resultaat: de achterwagen.



Wordt vervolgd.

Attached files

waar heb je die domino plate besteld en is hij nog te koop en is deze geschikt voor 18 en 12 mm hout ?..
 

Nelis

Nieuw lid
27 feb 2013
4
0
Even oude koeien uit de sloot halen :), maar hoe krijg je van zulke mooie grote gaten?
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Even oude koeien uit de sloot halen :), maar hoe krijg je van zulke mooie grote gaten?

Daarvoor heb ik gewoon een speedboor in de boormachine in een boorkolom gebruikt. Ik heb eerst geboord totdat de punt van de speedboor er aan de andere kant uit kwam, en daarna vanaf de andere kant het gat afgemaakt. Zo voorkwam ik dat het hout splinterde bij het naar buiten komen van de boor aan de achterkant.
 
Laatst bewerkt:

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Heb de tekening ook gedownload en ben inmiddels bezig met de laatste fase.
Alleen de bodem van de bak moet nog in de verf en er moeten nog geschikte plastic dopjes op het stuur en de assen.
Kinderbakfiets (1).jpg
Kinderbakfiets (3).jpg

Nu nog wachten op kleinkinderen...
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Dank voor het compliment houtenklaas! Achter die kleuren zit nog wel een leuk verhaal;
Mijn vrouw en dochters hebben in totaal 15 keer het plaatje gekleurd en konden het vervolgens niet eens worden welke kleurcombinatie het zou worden.
Uiteindelijk is deze het geworden.

Groet,
Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.