opzoek naar een zaagtafel.

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Hoi,

Ik zou gewoon voor goed gereedschap gaan en voor Festool kiezen. Je kan tegenwoordig best leuke
2e hands tafels vinden op Marktplaats of door sparen voor een nieuwe tafel.
Ik gebruik nu een kleine 25 jaar Festool en ja het is duur, maar het is écht perfect gereedschap,
en je heb er heel je leven plezier van en als je het wilt verkopen dan krijg je er nog een hele
nette prijs voor.
En vooral voor het werk waar jij hem voor wilt gebruiken is hij precies wat je zoekt en je heb
de mogelijkheid tot uitbreiding, de bovenfrees heb je al.

Succes en sterkte met je beslissing.

Schummie.
 

bananiel

Actieve deelnemer
19 okt 2008
51
0
hallo allemaal,

naar mijn speurtocht naar een nieuwe zaagtafel ben ik toch omgegaan naar een handcircelzaag
en wel de TS 55 EBQ-Plus-FS van festool.
deze word geleverd met een Geleiderail van 1400 mm die ik mooi overal op kan klemmen.
neemt weinig ruimte in beslag (niet noodzakelijk maar wel handig)
kost niet teveel (valt netjes in me budget)
en de geleiding is een mooie uitbreiding voor me bovenfrees.

nu op zoek waar ik hem goedkoop kan halen :D

allemaal bedankt voor julie tips deze hebben zeker geholpen in mijn keuze.

-BaN-
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Het nadeel van Festool is dat ze met een vast prijzen beleid werken.
Dat mag niet, maar ze doen het wel en je doet er weinig tegen. (Althans dat zou heel veel energie gaan kosten en is het niet waard) (Voordeel is wel dat alle dealers wel goede service kunnen bieden en niet kunnen concurren op prijs dus ook niet hoeven te beknibbelen)

Een manier waarop Festool dat doet, is door degene die onder de (advies)prijs verkoopt gewoon niet meer te leveren. Festool tracht er ook achter te komen wie de leverancier is, zodat deze niets meer krijgt. Een leverancier die aan het prijsduiken mee doet verwijdert dus de serienummers voor de verkoop.
Gevolg is dat je geen Festool-garantie hebt (en geen points als dat relevant is)

Van Festool vind je dus weinig scherp geprijsde aanbiedingen.
Waar je wel scherp geprijsde Festool vindt, moet je opletten wat de gevolgen zijn en of het je dat waard is.
 

Schummie

Actieve deelnemer
21 mrt 2008
52
0
Beste Koffiedrinker,

dat prijs beleid van Festool moet je niet te nauw nemen hoor, ze willen het wel graag, maar het
lukt ze niet, gelukkig voor ons.
De meeste dealers geven meestal wel korting, als je er maar netjes op vraagt.
Op Marktplaats is er ook een man, die heel veel gereedschap verkoopt, en die geeft ongevraagd
al 10% korting op Festool artikelen.
Mijn ervaring is, als je de goede dealer heb, dat 15% korting toch goed te doen is en dat scheelt
toch best op deze forse prijzen.

Gr. Schummie
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Een vriend van die werkzaam is bij een erkende Festool dealer mag idd geen korting geven op hun producten. Al kocht je hun hele Festool voorraad ineens op dan nog geen korting. Schijnt de policy van Festool te zijn...Wel mag hij er extra verbruiksmateriaal bij weggeven zoals schuurpapier of extra decoupeerzaagjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.