Te Koop hardhouten vloer circa 18m2

SebMeijer84

Actieve deelnemer
16 apr 2016
40
0
Santpoort
Wij hebben een nieuwe woning gekocht en in 1 van de slaapkamers ligt een mooie hardhouten vloer.
Welk soort hout het is, dat zou ik echt niet weten. Wij willen door het hele huis een eikenvloer leggen,
vandaar dat deze vloer er uit gaat.

Hier en daar krassen maar dat is te verhelpen door het een keertje door een vandiktebank heen te halen.
Totaal 18m2. De vloer is vanaf het eerste weekend van mei beschikbaar, omgeving Velsen.

Aangezien ik geen idee heb wat voor soort hout het is en wat dat waard is vraag ik om hier een bod op te doen.
Of als iemand hier meer informatie kan verschaffen over welke soort en wat het ongeveer waard zal zijn, dan hoor ik het graag.


Foto Funda 't Roode Hart 024.jpg
Foto Funda 't Roode Hart 025.jpg
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
244
106
Noardeast-Fryslân
Ziet er precies uit als onze houten vloer en dat is Jatoba, ook wel rode locus genoemd. De bij ons zichtbare krassen zitten in de deklaag en niet in het hout zelf, want dat is, zoals de naam HARDhout al zegt echt erg hard.

Waarde nu geen idee. Kosten eind 2001 waren zo’n € 3.500 voor 37,5 m2 (inclusief leggen, dat wel. En dat was een hele klus: de legger was er 2 dagen mee bezig omdat de veren van alle planken werden voorgeboord en de planken vervolgens werden vastgeschroefd op de houten vloer).
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ik denk ook Jatobe, mijn ouders hebben dat liggen. Die hebben 2.500 betaald voor een 50+ m2.

Ik denk persoonlijk dat, als je er 500 euro voor krijgt, je je handen mag dichtknijpen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.