Freestafel met Würth OF1850-E, Incra original jig, Kreg inlegplaat,..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Wegens overschakelen naar een CMS-OF combo mag mijn zelf samengestelde freestafel van eigenaar veranderen. Ze werd vorig jaar nog voorzien van een nieuw berken multiplex blad (2x 18mm) en nieuwe Kreg inlegplaat met leveling kit, aangezien het oude (Axminster) blad was beginnen doorbuigen. De Kreg plaat is compleet met alle opvulringen, sleutel etc. Er zijn na het nemen van de foto's ook nog 2 linialen in het multiplex gefreesd om de geleider precies te kunnen afstellen.

Er zit een verloopstuk bij om een darm van 50mm als afzuiging te gebruiken, zonder verloopstuk is het volgens mij een aansluiting van 80mm. De tafel werd gebouwd op een onderstel van een oude zaagtafel die voorzien is van een wielenset, handvaten, een start/stop knop en een stuk underlayment. Hierop werd een krik gemonteerd, om de frees makkelijk in hoogte te kunnen verstellen. In de kunststof kop van de krik werden groeven gezaagd, zodat de koeling van de frees geen hinder ondervindt. Het onderstel is een stevig geheel wat véél stabieler staat dan het originele wat bij de Axminster kit zat indertijd, en zelfs iets stabieler dan het inklapbare CMS onderstel. Ik heb er als extra toevoeging een Incra original jig op gemonteerd, om precieze verstellingen per sprong van exact 1mm te kunnen maken.

De Würth OF 1850-E frees zelf werd door mij tweedehands maar ongebruikt aangekocht, en verkeert nog steeds in nieuwstaat. Mee inbegrepen zijn ook 2 spansleutels, 8 & 12 mm spantang, een centreerdoorn, houder voor kopieerringen, 30mm kopieerring, langsgeleider met fijnafstelling. De frees kan dus zeker ook uit de hand gebruikt worden. Het is een gelijkaardig model aan de Dewalt DW625E, ELU MOF 177E, etc. Een frees die met 1850 watt een berg aan vermogen heeft en een geweldige stabiliteit. Zonder twijfel één van de betere keuzes om onder een freestafel te hangen. De aan/uit knop blijft ingeschakeld zonder dat de knop ingedrukt moet blijven, dus je kan perfect met de schakelaars aan de zijkant van de freestafel werken.

Dus, samengevat krijg je:

-Würth OF1850-E met toebehoren
-Incra Original jig
-Kreg inlegplaat
-Kreg leveling kit
-Axminster geleider met stofafzuiging en plexiglas beschermkap
-Onderstel met hoogteverstelling, start/stop knop, wielenset en handvaten

Een solide geheel in zeer goede staat, dat tegelijkertijd makkelijk verplaatsbaar is, qua vermogen heel wat reserve heeft, voorzien is van een makkelijk toegankelijke schakelaar, etc. Een combinatie waar je als hobbyist makkelijk nog vele jaren plezier van kan hebben! Ik was zelf nog van plan om een miter rail te monteren en noten afwerkingslatten rondom te monteren, maar aangezien ik een mooie kans kreeg om om te schakelen naar de CMS vervalt dat plan dus.

Qua vraagprijs denk ik zelf aan 499 euro.

Om af te sluiten nog wat beeldmateriaal:

20190818_194135.jpg

20190818_203208.jpg

20190818_203252.jpg

20190818_203045.jpg

20190818_185416.jpg

20200401_161313.jpg

20200401_161534.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Klopt inderdaad, in Genk.. Geen goede timing om dergelijke dingen aan te bieden, maar ik wou toch alvast polsen naar de interesse. Ik kan de ruimte goed gebruiken, dus het zou mooi zijn als er een deal gesloten kan worden tegen dat alle verplaatsingen terug mogelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:

martijnvdh

Actieve deelnemer
24 apr 2018
69
1
Ik heb wel interesse! Valt een verplaatsing Antwerpen > Genk onder "essentiële verplaatsing"?
Wat zijn de buitenafmetingen van het geheel (ongeveer)?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Voor mijn part wel :p Dat moet je voor jezelf uitmaken. Ik kan alleszins wel zorgen dat de machine op een voor iedereen veilige manier opgehaald kan worden.

De afmetingen zijn (onderaan, daar is ie op zijn breedst) 107x69cm en het werkblad is 84 cm hoog. Als de wielen verwijderd worden win je 13cm. Desnoods kan heel het onderstel gedemonteerd worden voor transport.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Martijn reageert niet meer, is al een maandje niet meer online gekomen zie ik. Met de versoepelde maatregelen en de grenzen die terug open gaan binnen een week, had ik graag deze terug onder de aandacht gebracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.