Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Ervaringen met goedkope benzine kettingzaag gevraagd

Als hobby houtdraaier ben ik op zoek naar een benzine kettingzaag.

Ik heb alleen ervaring met een Dolmar electrische zaag maar wil graag een benzine kettingzaag om op locatie hout in draagbare stukken te kunnen zagen. Het hoeft niet snel of heel vaak te gebeuren maar natuurlijk wel veilig.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de zeer goedkoop aangeboden nieuwe machines
    b.v. €99 voor een 3,5 pk zaag met 47cm zwaard, zie http://link.marktplaats.nl/266985728

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Ervaringen met goedkope benzine kettingzaag gevraagd

Draaier,

we zien toch geen foto van jou in de Eindhover/krant"? Hobbyhoutdraaier gearresteerd in bos met kettingzaag?

Kettingzagen zijn een vak op zich. Ik heb alleen ervaring met mijn budget-zaag van de Lidl. Kost niets, is ook niets!!!

Voor 200 euro heb je het instapmodel van Husqvarna of Stilh. Dan heb je een goede machine en een behoorlijke service. Voor hobbygebruik zijn deze machines nauwelijks te verslijten en het vermogen is ook voldoende. Heb jaren al jaren een kleine Husqvarna, en die heeft me nooit in de steek gelaten, hoewel de machine toch wel flink wat zware stammen en bomen heeft verwerkt. Het is natuurlijk zo dat meer vermogen sneller werkt.
    Als je de prijzen van de aangeboden machine vergelijkt met de prijzen van merkproducten, weet je voldoende. Voor een vervangketting en zaagblad ben je al minstens 50 euro kwijt.

Mathieu

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011

Wat is er mis met de goede oude beugelzaag? Die werkt ook onafhankelijk van het lichtnet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtenklaas
    Wat is er mis met de goede oude beugelzaag? Die werkt ook onafhankelijk van het lichtnet
    Jij gaat zeker ook met je trapauto op vakantie naar zuid frankrijk, daar is immers ook niks mis mee en die werkt ook los van het lichtnet. :mrgreen:

Waarom kijk je niet naar een kettingzaag van Dolmar.
    Deze zijn ook vriendelijk in aanschafprijs.

Ze zijn ook veiliger dan een nepmerk.
    De degelijkheid van die merken stond mij niet aan toen ik keek naar een kettingzaag,

Heb zelf er een van dolmar met een zaagblad van 35 cm meen ik.

Zaag met deze zaag ook bomen om van 50 a 60 cm doorsnede.

Geen problemen mee gehad.

De nepmerken zien er naar mijn mening niet veilig uit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011

Nee, maar wel met een snoek uit 1960

Maar zonder dollen, wat voor diameter zal er op een draaibank komen. Ik heb vroeger als puber kubieke meters haardhout moeten wegzagen met ellebogenstoom. En een stam van 10-20 cm ben je zo door. Bovendien draagt het geluid wat minder ver en hoort de boswachter je niet zo snel.

PS. als gevolg van concentratieproblemen na een auto-ongeluk heb ik 2 jaar lang alleen maar gelopen en gefietst, en geen auto meer bestuurd. Dan blijkt zelfs een afstand van 30 km nog best mee te vallen.

Het kan inderdaad ook zonder machine:
    http://www.feinewerkzeuge.de/onemansaw.html

Ik zou de voorkeur geven aan een bekend merk, al of niet gebruikt.
    Voor licht afkortwerk bij huis heb ik zo'n elektrische Chinese gooi&smijt zaag van € 69,--.
    Die dingen zijn na drie seizoenen afgewerkt, meestal gaat er een onderdeel kapot wat op de hele wereld niet te koop is.
    Voor het werk in het bos heb ik een dikke Stihl, die al jaren meeloopt.

Vergeet niet te investeren in bescherming. Zaagbroek, gelaatsbescherming, en gehoorbescherming. Een helm lijkt overdreven, maar is wel prettig als je een tak op je hoofd krijgt.
    En: werk nooit alleen!

Sucses
    Peter

Sikkels klinken, sikkels blinken,
    Ruischend valt het graan,
    Als u iemand weg ziet hinken,
    Is er iets verkeerd gegaan...

Je zou voor een zaagbroek in budel kunnen gaan kijken met de naam C....
    Ik weet niet als ik de naam mag noemen. Anders moet je maar een pb sturen.

Ze verkopen ook kettingzagen maar die vertrouw ik niet zo.

In Westerhoven zit een bedrijf die verhuurt en verkoopt. Deze hebben ook Dolmar in hun verkoop.
    Dit is de 2e merk van Makita zegt het bedrijf.
    Voordeel van dat bedrijf is dat ze precies weten welke zaag je hebt gekocht bij hun.

Tevens heeft de Boerenbond ook weleens een kettingzaag van Stihl in de aanbieding.
    Maar de olie is wel duurder bij de boerenbond.
    Deze is circa 7 euro en in Westerhoven 3 an 3,5 euro.
    Beide 1 liter.

Forum Rechten