Altijd leuk om je voor te stellen

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Hallo allemaal, het is altijd netjes om je even voor te stellen, dus bij deze. Ik ben Tijmen, ik werk zelf in de IT, maar vind het heerlijk om te fantaseren over het maken van allerlei zaken die met hout te maken hebben. Ik ben 38, getrouwd en vader van 3 kinderen.

Het werken met hout zit in de familie, mijn opa had vroeger een timmerbedrijf in H.I.Ambacht, maar helaas leeft hij al meer dan twintig jaar niet meer, had graag daar eens mee willen kijken. Mijn vader had zelf geen ruimte voor alle machines, dus alles is de deur uit gegaan op wat handgereedschap na. Ik heb hier thuis een kleine ruimte tot mijn beschikking (2,5 bij 4) waar ik het e.e.a. kan doen mbt houtbewerking. Ik lees al even mee met alle leuke en interessante dingen die jullie doen en de kennis die jullie delen, echt zo waardevol! Nu heb ik zelf ook steeds meer de ambitie om echt hout te gaan bewerken. Wat ik tot nog toe vooral heb gedaan is plaatmateriaal (laten) zagen en in elkaar zetten tot bv een hoogslaper, wat kasten, bureautje, etc. met veelal schroeven en / of deuvels. Ik lees veel over schaven, zagen, houtverbindingen, hoe hout werkt, en zo verder. Prachtig! Ik heb via jullie ook een paar mooie Youtube kanalen gevonden waar ik bijna eindeloos naar zou kunnen kijken. Maarja, kijken en lezen is leuk, maar nu de praktijk. Ik heb daarom ook al zitten neuzen naar houtbewerkingscursussen, maar de Corona crisis gooit natuurlijk enorm roet in het eten momenteel, dus nog even geduld hebben. Voor nu maar eerst de dingen die ik zelf kan doen. Ben momenteel bezig met een gereedschaps wand en een (eenvoudige) werkbank. Mijn laatste aankoop is een Makita invalzaag, prachtding! Met een gezin is gereedschap niet de eerste prio, dus ik beperk me tot de kleine mogelijkheden en de dingen die ik heb. Wellicht dat ik het ook eens aandurf om wat te plaatsen qua werkstukken.

Groet! Tijmen
 
Laatst bewerkt:

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom Tijmen. Ach, dat geeft je nu mooi de tijd om lekker het forum door te spitten en zo inspiratie op doen, veel lezen en YouTube afstruinen: daar is ook heel veel te vinden. Veel plezier!
 

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Bedankt mannen! Ik doe rustig aan en ga zeker de boel afstruinen :) Zag al een paar mooie tips van o.a. Jaap van een Youtuber die een gereedschapskist maakt, heerlijk!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.