Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Hulp gezocht bij identificeren machine onderdeel.

Hoi Allemaal,

Bij het restaureren van een machine, (draaibank) ben ik opzoek naar een verstelbare eindstop. Ik het er gelukkig nog 1, maar heb er meerdere nodig.
    kunnen jullie me helpen met de naam van dit onderdeel. Nederlands, Engels, Duits, Frans, dat maakt me niet zoveel uit, maar ik weet gewoon niet Wat de correcte term is.

Het lijkt een heel simpel onderdeeltje, maar het is toch best ingewikkeld. Het inbusboutje aan de bovenkant duwt het kleine wigje dat zig in de gleuf bevind naar buiten toe waardoor de stop zichzelf klem zet in een gleuf. Zelf maken kan uiteraard wel, maar als het niet hoeft liever niet.

805916B5-3300-48AC-BF20-BD6E02207966.jpgA1B7CF32-A8A8-4BBE-B910-44E4E7B707E0.jpgB30468DB-7D46-4C4E-BB2C-8469E6BB224F.jpg7EDD7CDA-324F-44EA-A9A7-AA273992D4FF.jpg

alvast bedankt voor het kijken allemaal!

Rik

Bij een metaaldraaibank heet zoiets in het engels een “carriage stop”.

Ik denk dat de Engelse term 'adjustable stop' is.

Maar ik zie ook 'carriage stop'

die worden op machines opok toegepast voor instellen van eindschakelaars,bij onze machines zijnhet schakelaars van bernstein waar deze voor gebruikt worden mogelijjk hebben die ook de schakelnokken

Ik kan de foto's niet uitvergroten? Ziet eruit als iets wat wel te maken is met een freesbank.

Sorry geen bernstein maar Ballin schakelaars.

Ha Dank allemaal voor de input. Fijn dat er zoveel kennis in de groep is.

Tot dus ver heb ik nog geen geluk gehad met de termen die jullie hebben opgegeven.

@Dunhans: Ballin kan ik niet vinden op google, is het mogelijk een typfoutje?

@Infinity: Als jij er een aantal kan maken wil ik je daar best voor betalen. Hoe klinkt 7,5- per stuk? Verzendkosten betaal ik. Ik heb er 7 stuks nodig. Hoor het graag. A1B7CF32-A8A8-4BBE-B910-44E4E7B707E0.jpg

Hopelijk is de afbeelding nu iets groter

Hmmm krijg de afbeelding niet groter. Kan natuurlijk wel het onderdeel naar je opsturen.
    Probleem is dat ik het onderdeel niet uit elkaar kan halen. De spie die in het groefje zit is vast geklonken. Ik hoor wel of je interesse hebt.

Hartelijk,
    Rik Blaauw

Idd een typefout of spellingscheck is balluf

Forum Rechten