Hulp gezocht bij identificeren machine onderdeel.

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Hoi Allemaal,

Bij het restaureren van een machine, (draaibank) ben ik opzoek naar een verstelbare eindstop. Ik het er gelukkig nog 1, maar heb er meerdere nodig.
kunnen jullie me helpen met de naam van dit onderdeel. Nederlands, Engels, Duits, Frans, dat maakt me niet zoveel uit, maar ik weet gewoon niet Wat de correcte term is.

Het lijkt een heel simpel onderdeeltje, maar het is toch best ingewikkeld. Het inbusboutje aan de bovenkant duwt het kleine wigje dat zig in de gleuf bevind naar buiten toe waardoor de stop zichzelf klem zet in een gleuf. Zelf maken kan uiteraard wel, maar als het niet hoeft liever niet.

805916B5-3300-48AC-BF20-BD6E02207966.jpgA1B7CF32-A8A8-4BBE-B910-44E4E7B707E0.jpgB30468DB-7D46-4C4E-BB2C-8469E6BB224F.jpg7EDD7CDA-324F-44EA-A9A7-AA273992D4FF.jpg


alvast bedankt voor het kijken allemaal!

Rik
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
die worden op machines opok toegepast voor instellen van eindschakelaars,bij onze machines zijnhet schakelaars van bernstein waar deze voor gebruikt worden mogelijjk hebben die ook de schakelnokken
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Ha Dank allemaal voor de input. Fijn dat er zoveel kennis in de groep is.

Tot dus ver heb ik nog geen geluk gehad met de termen die jullie hebben opgegeven.

@Dunhans: Ballin kan ik niet vinden op google, is het mogelijk een typfoutje?

@Infinity: Als jij er een aantal kan maken wil ik je daar best voor betalen. Hoe klinkt 7,5- per stuk? Verzendkosten betaal ik. Ik heb er 7 stuks nodig. Hoor het graag. A1B7CF32-A8A8-4BBE-B910-44E4E7B707E0.jpg

Hopelijk is de afbeelding nu iets groter
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Hmmm krijg de afbeelding niet groter. Kan natuurlijk wel het onderdeel naar je opsturen.
Probleem is dat ik het onderdeel niet uit elkaar kan halen. De spie die in het groefje zit is vast geklonken. Ik hoor wel of je interesse hebt.

Hartelijk,
Rik Blaauw
 

WR1944

Oud hout
Misschien is het vermelden van het merk en eventueel het type van de draaibank een goed idee. Het is heel goed mogelijk dat de fabrikant van de draaibank die schakelnok zelf heeft gemaakt waarbij de nokken zelf zijn vormgegeven aan de hand van de specificaties van de eindschakelaarfabrikant. Ik heb dergelijke omstandigheden in m'n werkzame leven vaak bij de hand gehad.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Misschien is het vermelden van het merk en eventueel het type van de draaibank een goed idee. Het is heel goed mogelijk dat de fabrikant van de draaibank die schakelnok zelf heeft gemaakt waarbij de nokken zelf zijn vormgegeven aan de hand van de specificaties van de eindschakelaarfabrikant. Ik heb dergelijke omstandigheden in m'n werkzame leven vaak bij de hand gehad.

Goede suggestie, maar in dit geval niet van toepassing denk ik. Voor de volledigheid toch even de draaibank, het gaat om een Intorex tf2
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Idd een typefout of spellingscheck is balluf


Hulde voor Dunhans! Het gaat inderdaad om een Balluff onderdeel. Balluff BNN 520.... om precies te zijn. Ze zijn ook niet goedkoop jammergenoeg. Ach ja, iig weer een goed excuus om de Duitste veilingsites af te struinen naar oude voorraden :)

Denk niet dat ik het had gevonden zonder deze hint echt bedankt!
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Vind het knap dat je ze op hun site kon vinden. Heb zelf ook gezocht en kon ze niet vinden terwijl ik duidelijk wist waar ik naar moest zoeken. Dus met een klein zetje heb je de rest zelf gedaan. Succes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.