Bosch GTS635-216 of Dewalt 7485 (QW?)

Jalapeno

Nieuw lid
12 mei 2018
10
1
sorry om jullie nogmaals te vervelen met een keuzeprobleem

ik zoek een tafelzaag te kopen voor wat hobbywerk, meubeltjes ed. Belangrijk is vooral precisie, veiligheid en gebruiksgemak. Grootte van de te versnijden stukken zal beperkt zijn omdat ik plaatmateriaal meestal al laat zagen.

ik kom daarom vooral bij de compactere modellen, die gelukkig ook gunstiger zijn qua prijs. Ik zit vooral te kijken naar de Bosch Gts635-216 of de Dewalt 7485(QW staat er soms bij, geen idee wat dat wil zeggen?), qua prijs zitten ze respectievelijk op 365 EUR en 500 EUR. Ik vind meer recensies van de Dewalt, maar de specs zien er mij vrij gelijkaardig uit:

Bosch GTS635-216
365 EUR
22kg
1600W
Zaaghoogte 70mm bij 90°
Zaagblad 216mm
Cap rechts 635mm
5500 rpm

Vrij luid
Dewalt 7485
500 EUR
22kg
1850W
Zaaghoogte 65mm bij 90°
Zaagblad 210mm
Cap rechts 622mm
5800 rpm
Geleider misschien handiger?
Geen idee hoe luid?


geluid is vooral voor de vriendin belangrijk gezien hij hier in de kelder staat :)

Iemand tips? Of toch redenen om een prijscategorie hoger te gaan?
Bedankt alvast!!
 

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt maar ik stond voor dezelfde dilemma. Voor mij is het uiteindelijk de dwe7485 geworden en geen moment spijt gehad. Out the box was hij al zo goed als haaks, heb maar minimale aanpassing hoeven te doen. Mijn advies is daarom dan ook de dwe7485!
 

Jalapeno

Nieuw lid
12 mei 2018
10
1
bedankt voor je antwoord Pascal! waarom ben je uiteindelijk toch voor die gegaan?
het scheelt toch meteen weer bijna de helft van de prijs en ik zie niet meteen wat ik extra krijg bij Dewalt
 

Boess

Nieuw lid
19 nov 2015
6
0
bedankt voor je antwoord Pascal! waarom ben je uiteindelijk toch voor die gegaan?
het scheelt toch meteen weer bijna de helft van de prijs en ik zie niet meteen wat ik extra krijg bij Dewalt

Voor zover ik het uit reviews kan opmaken is de DeWalt een stuk degelijker. Heeft een beter werkblad, krachtiger motor, een veel betere langsgeleider (rack and pinion systeem van DeWalt is veelgeroemd) en is ook nog eens een stuk lichter.
 

Jalapeno

Nieuw lid
12 mei 2018
10
1
Je hebt een punt. Het fence systeem van Dewalt is echt wel veel degelijker inclusief het uitschuifsysteem (bij bosch hangt dat wat te zwabberen). Ook de stofafzuiging lijkt me beter en de hele opbouw (kooi) is wat steviger. Ik las ook dat er over de Bosch wat klachten zijn ivm vibraties (hoewel dat vrij eenvoudig zou zijn op te lossen). Qua gewicht zie ik geen verschil hoor

Meer en meer naar de Dewalt aan het neigen dus. Dank voor je reactie
 
3 jan 2019
10
1
Je zou ook kunnen wachten op een aanbieding van de GTS 10 XC. Op iBood komt die nu af en toe voorbij voor €500. Ook is die in Duitsland goedkoop verkrijgbaar. Dan heb je net wat meer ruimte op de tafel. Beschikt de 7485 over soft start? Ik koop nooit zagen meer zonder soft start.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.