Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Lijmroller

Lijmroller

Hallo allemaal,

Misschien dat ik verkeerd zoek maar kan iemand mij helpen en vertellen wat voor roller vele gebruiken op yt? Ik krijg het maar niet gevonden wat voor soort roller ze gebruiken om de houtlijm uit te rollen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    MTM gebruikt een vachtrollertje. Volgens mij steeds dezelfde, maar hij maakt dan ook productie, dus die wordt niet hard.
    Anderen een harde roller, zoals die je gebruikt voor het aandrukken bij het verlijmen van linoleum etc. (Zoek bij Amazon op J-roller)
    Je ziet ook inktrollertjes - het stoort dat grafici (houtsnede, linosneden, etsen etc.) gebruiken. (Hobby-zaak, kunstartikelwinkel)

Ik heb nog uit de tijd dat je lay-outs monteerde met was een roller die lijkt op de derde soort. Maar die gebruik ik niet voor lijm, want zonde en sentiment...

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ik gebruik altijd een lijmkam. Dat lijkt me ook handiger dan een roller. Bv. veel makkelijker schoon te maken.

Goedkope platte penselen, en vingertoppen...

Oh, en voor bamboestrips (splitcane hengels) goedkope tandenborstels - voor eenmalig gebruik - reinigen van epoxy is de moeite niet.

Ik gebruik een behangroller. Gewoon uit de bouwmarkt. En verder alles wat voorhanden is aan houtrestjes;-)

Groet,
    CC

De fineer roller lijkt mij precies wat ik bedoelde. Die zal ik bestellen.

Een lijmkam vind ik niet fijn omdat de tanden te diep zijn en ik snel teveel lijm gebruik.
    Neemt een behang lijmroller niet teveel lijm op in de roller? Lijkt mij wel met z’n vacht.
    ik gebruikte eerst een oude verzekeringspasje maar voor grotere oppervlaktes is dat toch niet zo handig. Gisteren nog een 600x600 gelijmd met een idiote kleine lijmkammetje van bizon van zo 5cm breed. Dat was geen succes haha

fineerroller +1
    al jaren in gebruik als lijmverdeler en voor fineerwerken

Voor grote vlakken vindt ik een fijne lijmkam het snelst en makkelijkst werken. Iets als een stauf nr 9, met een hele fijne vertanding kost weinig lijm en is makkelijk schoon te maken.

Ik gebruik meestal gewoon een schuim verfroller.
    Met de rooie titebond is het makkelijk na geruik uit te wassen.
    levert genoeg squeeze-out op.

En voor de groene titebond gebruik is meestal een willekeurige fijne lijmkam.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    ik gebruik een siliconen kwast van de ACTION waarvan de "haren" zijn ingekort. Na gebruik te drogen leggen en dan de verf verwijderen.

Forum Rechten