Schuurlinnen voor JET 22-44

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hoi allemaal,

Toen ik mijn JET 22-44 tweedehands gekocht heb zaten er enkele rollen "Sia SIATUR JJ 2936" bij en die heb ik tot nu toe steeds gebruikt. Maar ik begin nu zonder te geraken en in deze corona-tijden kan ik dus niet meer naar de winkel.
Hebben jullie een idee waar ik die online zou kunnen bestellen? Google leverde tot nu toe geen bruikbare link op.
Gebruiken jullie misschien voor jullie machines een ander merk ofzo die ik misschien makkelijker kan vinden?

Alvast bedankt om mee te denken!
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Mail ff naar de HBM. Wellicht hebben zij iets dat past.

Wel dan de maten doorgeven.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt voor de tip, heb hen gemaild en snel antwoord terug gekregen, maar helaas negatief antwoord gekregen en zelfs geen doorverwijzing
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
bij vdh kon ik ze gewoon kopen in de winkel, ik weet niet of zij ook versturen, maar ze hebben in ieder geval wel verschillende korreldiktes op voorraad!
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ff contact leggen met een bedrijf dat schuurbanden maakt?
Hebben van alles op rol liggen, kunnen dit vast ook wel los leveren.
Misschien kan een Cibo dealer je spullen leveren?
 
Laatst bewerkt:

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Heb Maiburg een mail gestuurd, bedankt voor de tip.

Ik ben klant bij Merlier, maar daar is het nu idd wat stil, had de vraag daar ook al gesteld
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ik heb als vertegenwoordiger Sandra, maar ze zitten allemaal thuis door de lockdown. Ondertussen heb ik wel antwoord gekregen van hen en van Maiburg.
Ik ben wel even geschrokken van de prijs van deze rollen schuurlinnen.
1 rol van 50m kost ongeveer 150€, bij Merlier zijn het exact dezelfde rollen als ik reeds heb, maar dan wel 100mm breed, dus die zal ik telkens moeten versnijden tot 75mm.
Bij Maiburg is de prijs hetzelfde, zijn de rollen wel 75mm breed maar zijn ze van een ander type, namelijk 2951 H ipv 2936 JJ, dus dat moet ik nog even gaan uitzoeken.
 

Jan ARTC132

Actieve deelnemer
6 dec 2017
132
17
Haarlemmermeer
Bjorn, los van blindstarten op het schuurlinnen wat je al had, zou ik ook zeker deze bedrijven even vragen welk schuurlinnen geschikt is voor wat je ermee wilt doen. Er zijn zoveel verschillende types. Het type korrel of de drager kan verschillen. De standtijd verschilt, de een is flexibeler om een vorm te volgen, de ander juist stugger om vlak te schuren, weer een ander type is beter voor tussenschuren van laklagen etc. etc.
Ik was altijd erg te spreken over de producten van Sia, zeker het schuurlinnen werkte veel fijner op bijv. een vlakschuurmachine dan papier.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Zou inderdaad eens contact opnemen met CIBO in Tildonk. Ik weet een verdeler die er dan kan voor zorgen
Is natuurlijk wel een stukje van huis maar misschien vind je wel een verdeler dichter bij huis
 

HarmonyInHout

Actieve deelnemer
22 jan 2017
191
215
Ik pak dit oude draadje weer op omdat ik tegen dezelfde vraag aanloop: de meegeleverde rollen Sia Siatur 2936 beginnen op te raken en ik zoek een alternatief. Abranet lijkt me ook een mooi alternatief: is ook op rol van 80mm breed verkrijgbaar en 10 m lang. Niet goedkoop maar gaat het werken op een drum sander (de JET 16/32 in mijn geval? Wie heeft hier ervaring mee?
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Ik heb van deze schuurbanden gekocht bij VDHmachines voor een Jet van dikte schuurmachine
1619292523489.png
 

nieuweuser

Nieuw lid
28 sep 2013
1
0
Ik heb van deze schuurbanden gekocht bij VDHmachines voor een Jet van dikte schuurmachine
Bekijk bijlage 102335
Beste stefke:
Welke machine hebt u ? 22-44 plus?
Ik heb ook van deze schuur banden ( 80 mm breed ) gekocht , maar toen ik een kopie van de originele band ( 76 mm breed ) gemaakt heb, past het niet voor mijn machine Jet 22-44 Plus.
Kan misschien iemand hier helpen graag?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.