Kapstok (eiken)

rvtk

Nieuw lid
28 jun 2016
14
1
Afgelopen weekend een kapstop gemaakt van eikenhout. De haken zitten vast met een schroef (3.5 x 45mm) en aan de achterkant heb ik twee oogjes ingefreesd om de kapstok onzichtbaar op te kunnen hangen. Finish moet ik nog doen, maar wat dat wordt weer ik nog niet.
20200322_144039.jpg20200322_144102.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Dat ziet er netjes uit!
Volgens mij is de nerf richting wel goed?
O ja, die opstaande stukjes. Ja, die zijn wel kwetsbaar.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Leuk ontwerp de kapstok . Als je de kapstok aan haakjes laat hangen , ben je niet bang dat hij kantelt . De hoogte is gering en als er zware jassen aan komen te hangen .
Lijkt mij beter om de kapstok vlak en goed aan de muur vast te bevestigen . Kan je misschien achter de haakjes ( uit het zicht ) schroeven gebruiken om te bevestigen .

Succes Willem
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ziet er netjes uit, maar test wel even of de haakjes niet te breed en te hoekig zijn om de jassen aan te hangen.

Bij mij is het een stuk smaller en afgeronder (van vurenhout):
2.jpg
 

rvtk

Nieuw lid
28 jun 2016
14
1
Bedankt voor alle reacties en suggesties!

In eerste instantie zal de kapstok voor kinderjassen worden gebruikt. Inmiddels zit hij "redelijk" strak tegen de muur.

Qua nerfrichting, het was beter geweest als deze omhoog wees?, of juist diagonaal?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Je richting van het horizontale deel is goed, het opstaande deel is echter kwetsbaar daardoor. Je had dat beter afgeschuind op kunnen laten lopen, dan is het risico van wegbreken minder. Meer zoals bij Bijtel dus.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Nerfrichting is inderdaad gewoon goed. Ik zou ze wel meer afgerond hebben. Dan glijdt het lusje van de jas er ook makkelijker af. Nu heb je de kans dat het lusje blijft hangen en daardoor beschadigd.
 

rvtk

Nieuw lid
28 jun 2016
14
1
Bedankt Bijtel en goede tip van het afronden (zowel qua hanggemak als kans op beschadigingen), dat ga ik doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.