Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Gaaf dit soort projecten! Je filmpje werkt helaas niet hier.

Ik ben benieuwd hoe je hiermee mallen kan gebruiken.

Andere machines die ook een soort handmatig cnc genoemd kunnen worden:
    Copy Carver
    Floating Router

Wat een mooi idee zeg!
    Dit is iets wat ik goed zou kunnen gebruiken, echter heb ik geen idee welke onderdelen je er dan altijd voor moet bestellen.
    Zijn zulke dingen ook als kant-en-klaar pakketje te koop?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DannyL Bekijk Berichten
    Wat een mooi idee zeg!
    Dit is iets wat ik goed zou kunnen gebruiken, echter heb ik geen idee welke onderdelen je er dan altijd voor moet bestellen.
    Zijn zulke dingen ook als kant-en-klaar pakketje te koop?
    Ik ken geen kant en klaar pakketten voor dit soort machines. Wat het dichtst in de buurt komt zijn de plannen en instructievideos die Paosan woodworking heeft gemaakt voor zijn 3D-router. Ik kan misschien wel een lijstje maken van de onderdelen die ik heb gebruikt en waar je die kan bestellen als mensen daar interesse in hebben? Ik heb ook wel een sketchup-bestand maar die is niet heel precies.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Gaaf dit soort projecten! Je filmpje werkt helaas niet hier.

Ik ben benieuwd hoe je hiermee mallen kan gebruiken.

Andere machines die ook een soort handmatig cnc genoemd kunnen worden:
    Copy Carver
    Floating Router
    Misschien kun je het wel zien via deze directe link? Het is een youtube filmpje. In het filmpje kun je zien hoe je een mal gebruikt.

Mijn excuses dat ik zo snel overstapte op de koreaanse machine. Je hebt natuurlijk met eenvoudige
    middelen wel iets moois en bruikbaars gemaakt.
    NU je vertelt over wat je er mee doet nog een vraag :
    Hoe heb je de geleiders precies in één vlak kunnen monteren want daar gaat het om.
    Wanneer je x geleiders precies in één vlak zitten en je y geleider exact parallel aan dat vlak kan je met je machine je bodem plaat vlakken. Dan kan je geen diepte onnauwkeurigheid meer hebben.
    Uiteraard is ook de haaksheid tussen die twee assen belangrijk .
    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    Ik ben benieuwd
    Laatst gewijzigd door karangetang; 23-03-20 om 13:45.

machinewaterpas of raamwaterpas.

DE vraag was aan de maker gesteld: City77

Mooi gedaan. Ik zit te denken om ook iets dergelijks te maken maar dan in het platte vlak dus 2d. Voor het vlakken van tafelbladen e.d. Mijn idee was om sliders te gebruiken maar dan haaks op elkaar. Ik had deze gevonden https://www.123-3d.nl/3D-printer-ond...er-p14802.html Probleem is dat ik ook langere van ongeveer 2.5mtr nodig heb. Wie weet waar deze te koop zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Mooi gedaan. Ik zit te denken om ook iets dergelijks te maken maar dan in het platte vlak dus 2d. Voor het vlakken van tafelbladen e.d. Mijn idee was om sliders te gebruiken maar dan haaks op elkaar. Ik had deze gevonden https://www.123-3d.nl/3D-printer-ond...er-p14802.html Probleem is dat ik ook langere van ongeveer 2.5mtr nodig heb. Wie weet waar deze te koop zijn.
    Dank Wim. Ik heb even teruggezocht, en ik heb ze bij deze verkoper vandaan. Maar het lijkt erop dat hij maar tot 1500mm gaat.

Geen ervaring met deze Site. http://www.stappenmotor.nl/ maar gaan hier tot 5 m zo te zien
    Laatst gewijzigd door sies; 23-03-20 om 17:22.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sies Bekijk Berichten
    Geen ervaring met deze Site. http://www.stappenmotor.nl/ maar gaan hier tot 5 m zo te zien
    Bedankt.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten