Japans Carpentry Tool Museum

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Kan de beloofde 50 videos niet starten. Ligt dat nu aan mij ( of mijn computer) Of lees ik de japanse handleiding niet goed?
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Bedankt Geert, super tip. Echt prachtig als je de verschillende verdiepen bekijkt. Weer een extra reden om naar Japan te gaan, 'k moet echt eens beginnen centjes opzij te leggen daarvoor.

Die video's zijn te zien in groep tijdens het bezoek aan het museum, in hun multi functionele ruimte of voor individuele bezoekers in hun bibliotheek.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Creatief_Met_Hout zei:
Kan de beloofde 50 videos niet starten. Ligt dat nu aan mij ( of mijn computer) Of lees ik de japanse handleiding niet goed?
Die video's kan je enkel in het museum zelf bekijken ;) Op de site staat enkel de lijst van de video's.


De catalogus lijkt me wel interessant trouwens, kost maar 15 euro (ex shipping) voor de 4 delen
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Heb contact met het museum opgenomen en helaas zijn alle videos, op één na, in het Japans. :( En de bibliotheek bevat ook maar een paar boeken in het Engels, die, ik vermoed, je ongetwijfeld ook bij de online boekenwinkels vindt. Het touch screen beschrijvingssysteem in het museum is wel in het Engels.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Surfie zei:
Creatief_Met_Hout zei:
Kan de beloofde 50 videos niet starten. Ligt dat nu aan mij ( of mijn computer) Of lees ik de japanse handleiding niet goed?
Die video's kan je enkel in het museum zelf bekijken ;) Op de site staat enkel de lijst van de video's.


De catalogus lijkt me wel interessant trouwens, kost maar 15 euro (ex shipping) voor de 4 delen

Oh wat jammer,
ik vind de Japanse kunst van houtbewerking juist zo interessant :(
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.619
685
Antwerpen
al die jaren centjes opzijgelegd en nu eindelijk in Japan geraakt. Het museum is nog mooier in werkelijkheid dan op het scherm.
Achteraf heeft de dwijlploeg extra hard moeten werken om mijn kwijlplekken op te ruimen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.709
695
Enschede, Twente
al die jaren centjes opzijgelegd en nu eindelijk in Japan geraakt. Het museum is nog mooier in werkelijkheid dan op het scherm.
Achteraf heeft de dwijlploeg extra hard moeten werken om mijn kwijlplekken op te ruimen.

Ik ben net terug van twee weken Japan en heb ook de fraaiste werkstukken in hout gezien. O.a. in Takayama geweest (plaats waar de betere vaklieden van oudsher zaten) en daar in de buurt een aan de timmerkunst gewijd museum bezocht - een leuke ervaring.

Natuurlijk ook gekeken of ik wat leuks qua gereedschap kon scoren & bijv. rondgeneusd in de Tokyu Hands winkels, maar dat viel tegen — niet echt de kwaliteit die ik zocht. Maar gelukkig op de laatste avond in Kyoto geluk gehad: in een restaurant gedreven door een Italiaans/Japans stel brutaal de vraag gesteld of zij voor mij konden uitzoeken waar in de buurt professioneel gereedschap te koop is. Bleek vlak bij het hotel te zijn, in een passage; zoals vaker (is mij verteld) een winkel waar in hoofdzaak messen verkocht worden. De eigenaar (zes woorden Engels) fleurde zichtbaar op toen ik belangstelling bleek te hebben voor kanna's en haalde de een na de andere schat te voorschijn.

Ik ging met een hele mooie 70 mm schaaf van meester Tsunesaburo naar huis, die wel een rib uit mijn lijf kostte… Maar dat ben je snel vergeten.
Meer info: http://www.toolsfromjapan.com/store/index.php?main_page=index&cPath=339_514

Het adres van de winkel kan ik op verzoek doorgeven : ))
 

Cervelo

Actieve deelnemer
13 jul 2016
50
0
Ik ben vorig jaar in September in dit museum geweest tijdens onze vakantie in Japan. Het is zeker de moeite waard als je ooit "in de buurt" bent. Voor de liefhebber heb ik nog behoorlijk wat foto's gemaakt waarvan ik wel een paar kan uploaden.
 
Laatst bewerkt:

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.619
685
Antwerpen
ter info, voor diegene die Tokyo bezoeken en een winkel zoeken waar veel kwaliteitsvolle Japanse houtbewerkingstools worden verkocht, ga zeker naar dit adres 〒111-0031 Tōkyō-to, Taitō-ku, Senzoku, 1 Chome−1−3, https://m.imgur.com/a/AMBQu
(gevonden via Tripadvisor), zeker de moeite waard.

Maar enkel cash !!!!!!!!, waar ik niet genoeg van bij had ����������
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.