Vogelhuisje / nestkast verlijmen?

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hallo iedereen,

Ik heb een raar vraagje: mag je zo'n vogelhuisje (of nestkast) verlijmen?
Wat bedoel ik precies: alle delen aan elkaar lijmen in plaats van te spijkeren of schroeven (met uitzondering van een deurtje ofzo natuurlijk).
Bij het maken van grotere werkstukken in massief hout moet je rekening houden met het werken van het hout, maar moet dat ook met zo'n klein huisje?
Ik heb er 1 gemaakt van palettenhout en aan elkaar gespijkerd met minibrads, maar als hobby-houtbewerker vond ik dit niet zo top. Ik heb er dan 1 gemaakt die gelijmd is met d4-lijm, dit ziet er veel
beter uit... maar nu vraag ik me dus af of het wel ok is...
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Hallo iedereen,

Ik heb een raar vraagje: mag je zo'n vogelhuisje (of nestkast) verlijmen?
Wat bedoel ik precies: alle delen aan elkaar lijmen in plaats van te spijkeren of schroeven (met uitzondering van een deurtje ofzo natuurlijk).
Bij het maken van grotere werkstukken in massief hout moet je rekening houden met het werken van het hout, maar moet dat ook met zo'n klein huisje?
Ik heb er 1 gemaakt van palettenhout en aan elkaar gespijkerd met minibrads, maar als hobby-houtbewerker vond ik dit niet zo top. Ik heb er dan 1 gemaakt die gelijmd is met d4-lijm, dit ziet er veel
beter uit... maar nu vraag ik me dus af of het wel ok is...

Gewoon ouderwetse spijker/draadnagel :)
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Top! Ik heb gebruik gemaakt van een type Structan: aanbrengen, de delen tegen elkaar drukken en laten drogen. Werkt snel en makkelijk. Nu ben ik tenminste gerust dat het in orde is.

Thx!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.