Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 37
    Ik heb elke bak op ladegeleiders staan. Kan je uittrekken en dan de bak openen.

Zo heb ik het momenteel. Bevalt me prima. Ik neem de dozen ook niet vaak mee op pad. Een sluitring wil nog weleens tussen het deksel doorglippen, maar de rest blijft netjes zitten.

Ik ben nu bezig met de handvatten. Ik strijk hier kantenband op. Blijft stevig zitten, en zo kan ik erop zetten wat erin zit. De losse bakjes heb ik ook gelabeld, met een labermaker. Zo kan ik ook in 1 oogopslag zien wat ik moet hebben.

20200322_221101.jpg

20200322_221126.jpg

20200322_221202.jpg
    Laatst gewijzigd door jelmer; 22-03-20 om 22:24.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmer Bekijk Berichten
    Zo heb ik het momenteel. Bevalt me prima. Ik neem de dozen ook niet vaak mee op pad. Een sluitring wil nog weleens tussen het deksel doorglippen, maar de rest blijft netjes zitten.

Ik ben nu bezig met de handvatten. Ik strijk hier kantenband op. Blijft stevig zitten, en zo kan ik erop zetten wat erin zit. De losse bakjes heb ik ook gelabeld, met een labermaker. Zo kan ik ook in 1 oogopslag zien wat ik moet hebben.

20200322_221101.jpg
    Goed verzonnen! Dat ziet er strak uit!!
    Groeten, Raymond

Ik heb een paar verschillende dozen met vaste verdeling.
    Maar ik probeer eigenlijk niet teveel voorraad op te bouwen. Staat vooral in de weg.
    In de praktijk gebruik ik maar een paar verschillende maten.
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Deze meneer heeft al zijn bakjes met een 3D printer gedaan, leuk kanaal overigens

Kan natuurlijk ook met gekochte bakjes.

Slim systeem om ook een aantal verschillende maten maar met vaste verhoudingen te nemen, dan ben je flexibel.

1x1
    1x2
    1x3
    2x2
    2x3
    3x3

etecera..het is nog vroeg dus kijk de clip maar, hij legt het beter uit ;-)

Laatst gewijzigd door MaartenS; 23-03-20 om 07:51.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Die gekleurde bakjes zijn ook bij Bauhaus te koop. Hier bv. in combi met een box: https://nl.bauhaus/assortimentsdozen...box/p/11141676

Ik volg dit draadje ook. Nu heb ik diverse "systemen" door elkaar in gebruik. Schroeven in de originele verpakking (handig mee te nemen), spijkers in een doos, boutjes moertjes in een verticale laatjeskast en diverse spullen in diverse bakjes. Als ik een ander systeem ga gebruiken, wil ik wel voorkomen dat daardoor er meer bewaard gaat worden. Ik wil juist minder van dit soort spul, het meeste gebruik je toch niet of koop je nieuw als je het nodig hebt.

IMG_20200323_111742.jpg IMG_20200323_111841.jpg IMG_20200323_111754.jpg IMG_20200323_111806.jpg

In de goede tijden was er bij mij om de hoek zo'n ouderwetse ijzerhandel die wel duizend laatjes had met van alles er in.
    Daar kon je voor 1 schroefje terecht. eigen voorraad was amper nodig ... Nu kan je naar de Hornbacht die hebben ook veel maar is voor mij wel 6 km weg
    en als ik er ben ben ik vergeten wat ik zocht en stu uren te turen tussen de schappen.
    Praxis en Gamma zijn dichter bij maar ja die hebben vaak niet niet wat je wilt hebben en vaak in een mindere kwaliteit.
    De meest uitgebreid ijzerhandel die ik ooit bezocht heb was in Palermo (italie) Stelling aan stelling vol met duizenden doosjes. Het hele assoriment van af 1880 tot nu. Het treurigste was: er was opheffings uitverkoop ..het klonk als .Ikea wat de man in en voor mij onverstaaanbaar italiaans mompelde.
    Wat mij hier altijd weer verbaast is hoe prachtig sommige werkplaats inrichtingen zijn. Alsof men de hel dag niet anders te doen heeft dan met het interieur bezig zijn. Nooit zie ik rommel op die foto's alles is spik en span ...altijd de allernieuwste haast onbetaalbare snufjes en machines die er uitzien als of ze nooit gebruikt worden. Ik heb in het verleden veel fabriekjes en werkplaatsen van binnen gezien. Er was een wetmatigheid te bespeuren:
    Hoe meer sooi en rommel hoe mooier de producten vaak waren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk Berichten
    Slim systeem om ook een aantal verschillende maten maar met vaste verhoudingen te nemen, dan ben je flexibel.

1x1
    1x2
    1x3
    2x2
    2x3
    3x3

etecera..
    Waarom het wiel opnieuw uitvinden (en een vermogen uitgeven aan filament)? Wat Auer doet is gebaseerd op een module-maat en dus exact wat Maarten hier suggereert. En dan ook nog eens verkrijgbaar in veel kleuren — zie die maar eens in filament te krijgen…

Wat eerder een probleem is: als je een bepaald systeem gebruikt en de fabrikant ermee ophoudt, of op een net iets ander systeem overstapt. Neem Festool: originele systeem met gekleurde bakjes, dan een net afwijkende maat grijze bakjes en nu de derde generatie Systainer-bakjes met de maatvoering van Bott. Daar word ik niet blij van.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Waarom het wiel opnieuw uitvinden (en een vermogen uitgeven aan filament)? Wat Auer doet is gebaseerd op een module-maat en dus exact wat Maarten hier suggereert. En dan ook nog eens verkrijgbaar in veel kleuren — zie die maar eens in filament te krijgen…

Wat eerder een probleem is: als je een bepaald systeem gebruikt en de fabrikant ermee ophoudt, of op een net iets ander systeem overstapt. Neem Festool: originele systeem met gekleurde bakjes, dan een net afwijkende maat grijze bakjes en nu de derde generatie Systainer-bakjes met de maatvoering van Bott. Daar word ik niet blij van.
    daarom zeg ik ook....."kan natuurlijk ook met gekochte bakjes".....het hoeft niet geprint te worden.

kleurtjes filament...hoeveel keuze wil je?......
    https://www.123-3d.nl/PLA/175-mm-PLA-p7315.html

Buiten het feit dat 3d printen geld kost, ik weet de meerprijs niet van de bakjes t.o.v. bestaande bakjes maar je hebt in elk geval nooooit het gezeik dat van verschillende generaties bakjes want je print ze toch echt zelf ;-)

Die standaard inzetbakjes zijn ook niet zaligmakend. Ik heb nog geen lange smalle bakjes gevonden, dus even een paar goedkope bestekbakken ingepast. Maar ik zie dat auer ze nu wel heeft, dus dat is handig voor een volgende keer.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten