Miter slot Dewalt

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Hallo allemaal, zelfs met Google kwam ik niet ver genoeg waar ik wat aan heb. Nu heeft mijn DeWalt tafel 2 miter slots met de afmetingen 19,25mm opening, 10,45mm diep en breedste punt van 24,12mm. Dit lijken mij geen standaard maat aangezien ik geen heb kunnen vinden met precies dezelfde maten. Nu is mijn werkbank een verlenging van de zaagtafel en wil dus graag de slots doorlaten lopen zodat bv mijn crosscut sled doorglijdt. Het enige wat ik heb kunnen vinden, wat volgens mij misschien kan werken, zijn de Incra miter channels. Deze hebben een opening van 19,2mm en diepte van 10,8mm. Bij deze zullen mijn runners zo te zien in kunnen doorglijden.
Hebben jullie ervaring met of weten jullie nog andere die zullen werken?
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Die incra geleiders hebben stelringen, door ze vaster te draaien zet de ring uit waardoor die klemt in de sleuf. Dat werkt uitstekend, al moest ik ze wel voor mijn gevoel erg vast draaien om de juiste breedte te krijgen.

En inderdaad in inches zijn de maten logischer 😀
 

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Okay thanks @thomasz. Maar als ze dezelfde maat hebben dan loopt dat toch juist vlekkeloos in elkaar over 🤔

@MartijnEHV het gaat om de slots en jij hebt het over de runners 😅
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.975
804
Omgeving Leiden
Oh, wacht even. Ik had het ook over de runners eigenlijk.
Jij wilt je miterslots van je zaag 'verlengen' Nou ja als ik je bericht lees schrijf je dat ook:)
Dat lijkt me niet zo makkelijk, want de mitertracks die je in werktafel maakt moeten exact uitgelijnd worden. Als je maar even tegen je zaagtafel stoot dan past het al niet meer.
Ik denk dat het het makkelijkst is de runners onder je zaagslede een stuk langer te laten, zodat wanneer je zaagslede al op je werkbank komt de runners nog in de slots van de zaagtafel steken.
 

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Dat is een goede tip joh! Heb m'n runners al gemaakt van hard hout precies de maat van de tafel maar zal ze iets laten uitsteken onder m'n sled, thanks!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.975
804
Omgeving Leiden
Overigens moet je goed oppassen als je de slede voorbij de cirkelzaag duwt. De zaag komt dan aan de achterkant van je slede te voorschijn en daar ben je vaak niet op bedacht, want je concentreert je immers op je werkstuk op de slede.
Gevaarlijk dus!
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Ah inderdaad thomasz zijn reactie had me op het verkeerde been gezet, ik snap nu je vraag. Ik heb de "verlenging" van de slots iets breder gemaakt, omdat zoals thomasz ook aangeeft je anders de tafel precies moet alignen met het verlengde werkblad. Betekent wel kleine kans op speling maar het grootste deel van de runner zit toch nog in de slots van de tafel zelf op het punt waar je zaagt, dus in praktijk heb ik hier geen last van. "Iets" breder is in de orde van 2 mm. Mijn slots zitten gewoon gefreesd in het beton Plex werkblad, heb er geen metalen geleiding omheen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.