Zaagblad uitwisselen

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Hallo allemaal,

Ik ben natuurlijk eerst met de search functie begonnen en ben al iets wijzer geworden betreft cirkelzaagbladen. Toch heb ik nog 2 vragen:
1. Kan ik nou wel of niet het originele zaagblad van mijn DeWalt tafelzaag gebruiken op mijn afkortzaag? Zijn beide 210 30 maar wat ik denk te begrijpen is dat voor een afkortzaag je negatieve tanden nodig hebt. Ik wil er voornamelijk hout en soms wat smalle aluminium pijpjes en smalle profielen mee afkorten.
2. Met mijn tafelzaag zaag ik voornamelijk mdf en multiplex met soms eens hardhout. Kan ik dan toch beter voor 60t gaan en zo ja welke wordt er dan aangeraden?
 

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Mijn Duits is niet goed genoeg om dat te kunnen volgen haha maar ik had ook al een Engelstalige filmpje gevonden via een topic hier. Mijn vragen zijn daarop gebaseerd om zeker te zijn dat ik het heb begrepen.

Ik had zelf de volgende zaagbladen gezien:
- Bosch Expert 210x30x54t voor multi-materiaal €100
- Bosch Expert 210x30x48t voor hout €70
- CMT Ultra Fijn 210x30x48t voor hout €45
Enig ervaringen met deze bladen? De multi-materiaal leek mij handig omdat ik in de nabije toekomst ook gestabiliseerd hout (met epoxy) wil gaan verzagen of kom ik met een blad voor hout ook weg? Hiervan wil ik mods gaan maken want mijn 2de hobby is namelijk vapen.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
voor plaatmateriaal is een zaag met veel tanden prima
maar voor massief hout maakt het veel verschil in welke richting je zaagt
als je schulpt gaat dit veel beter met 16-24 tanden bij het schulpen moet je zaag veel meer materiaal afvoeren.

kijk eens bij eco tools daar heb je een set prima bladen voor de prijs van 1 merkblad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.