China Tools Episode 8

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi beste mensen,

Ik hoop dat het allemaal OK met jullie gaat en deze vreemde tijd.

Vandaag mijn laatste episode van China Tools online gezet. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.


Groeten allemaal en blijf gezond!

Dennis
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Dennis goede video! Vooral de overweging van je beoordeling aan het einde. Dat het in het in perspectief wordt geplaatst, zie je niet zovaak.
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Hoi Dennis,

Ik kwam hem tegen op YouTube gisteren dus direct opgezet. Vreemd genoeg gaat mijn vriendin vaak op dat moment naar bed 😁

Tijdens het kijken was ik niet zo onder de indruk van de stabiliteit van het middenstuk waar je de boor doorheen moet doen. Later vertelde je dat dit door de rubberen ring kwam. Toch vraag ik me af of dit niet anders had gekund. Je oplossing werkt natuurlijk wel, maar vergt toch wel dat je zelf de boor zo recht mogelijk houdt, iets waarvan ik zou willen dat de mal/bushing dit juist afhangt.

Maar goed, het waren weer een uiterst vermakelijke 10 minuten, een leuke afleiding in deze rare tijden.

Op naar de volgende China tool!
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Dennis,

Ik kwam hem tegen op YouTube gisteren dus direct opgezet. Vreemd genoeg gaat mijn vriendin vaak op dat moment naar bed 

Tijdens het kijken was ik niet zo onder de indruk van de stabiliteit van het middenstuk waar je de boor doorheen moet doen. Later vertelde je dat dit door de rubberen ring kwam. Toch vraag ik me af of dit niet anders had gekund. Je oplossing werkt natuurlijk wel, maar vergt toch wel dat je zelf de boor zo recht mogelijk houdt, iets waarvan ik zou willen dat de mal/bushing dit juist afhangt.

Maar goed, het waren weer een uiterst vermakelijke 10 minuten, een leuke afleiding in deze rare tijden.

Op naar de volgende China tool!

Ik hoop dat je vriendin niet weg rent omdat ze mij ziet :).

Ja, het geeft enige geleiding en de geleiders zijn ook best wel lang. Maar als je het niet nauwkeurig doet, dan komst het niet goed. Dat betekend niet dat als je speling ziet, dat het dan per definitie niet mooi zal passen.
Enige tijd geleden had ik op dit forum een oproep geplaatst omdat ik wilde weten hoe dit bij de woodpeckers variant zou zijn. Maar als ik goed kijk naar wat reviews van de Woodpecker doweling jig, dan zie ik ook speling op het middenstuk.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat als je dit zou maken zonder speling, dan gaat je boortje stuk als deze iets scheef in de mal gaat, of de mal/geleider. Nu beweegt dit enigszins mee waardoor dit mijn inziens voorkomen wordt.
Blijft staan, hoe moeilijk / makkelijk is het uiteindelijk om mee te werken. Ik denk dat dit met de juiste focus heel goed mogelijk is. Maar je moet niet het beeld hebben dat het vanzelf gaat. Dat is ook de reden waarom ik het aangeef in mijn filmpje.

Bedankt voor je reactie!

Groeten Dennis
 

philippe

Actieve deelnemer
10 jul 2016
95
29
Ik hoop dat je vriendin niet weg rent omdat ze mij ziet :)

Nou ja, dat dus wel... Maar om je gerust te stellen, dat doet ze ook bij Steve Ramsey, Izzy Swan of timmerman Koos. Het zal dus niet persoonlijk zijn 👍

Overigens, Matthias Wandel wil ze wel nog eens voor blijven zitten. Volgens mij omdat hij soms met erg wiskundige projecten bezig is en zij een enorme nerd is 😁

(Ik ook overigens, maar dan wel eentje die ook graag met zijn handjes bezig is)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.