Mondkapjes Corona

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Goedemorgen allen,

Er is bij onze zorgverleners een nijpend tekort aan mondkapjes. Wij houtbewerkers hebben voorraad. Voorraad die van levensbelang is in deze dagen.

Ook slechts 1 mondkapje afgeven helpt. 1 mondkapje betekent namelijk 1 bezoek aan een zieke (oudere) die niet besmet mag worden.

Ik heb zojuist onze huisarts gemaild en mijn voorraad aangeboden. Gezondheid gaat voor de hobby in deze tijden.

Wie doet mee en mailt ook zijn huisarts?

Bedankt alvast voor jouw zorg voor anderen.
 

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
Goed idee. Mijn huisarts had ook al een bericht uitgedaan met vraag om mondkapjes. Ik had maar een handvol liggen, maar wel even gebracht zojuist.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Al mijn eigen kapjes zijn weg. Op de UT hebben we een inzamelingsactie uit alle labs en werkplaatsen georganiseerd, met als resultaat 25 verhuisdozen die naar het ROAZ (regionaal orgaan acute zorg) zijn gegaan. Alle beetjes helpen!
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Goede actie, ik heb dinsdag nog de laatste doos met 5 Moldex FFP3 mondkappen bij mijn leverancier gekocht en die bij de huisarts afgeleverd samen met de ongebruikte exemplaren die ik nog op voorraad had in de werkplaats. Zo kunnen we nog een zinvolle bijdrage leveren en de tekorten helpen verlichten.

Fons
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Men is in de ziekenhuizen de gebruikte mondkapjes ook aan het verzamelen, deze worden nagekeken of beschadigingen etc en dan met gamma stralen steriel gemaakt. Er is alleen nog goedkeuring nodig om deze weer in te mogen zetten. Als ze dat nou in de toekomst volhouden scheelt dat hoop afval.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Hoe zit het met half of volgelaatsmaskers? Mijn bedrijf zit in essentiële dienstverlening (verwarming), en het enige wat maandag nog verkrijgbaar was, waren halfgelaats maskers met P3 filters. Afgesproken is om de filters na gebruik te ontsmetten met alcohol. Er zijn onvoldoende filters om ze telkens te vervangen.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Toen ik dit las, realiseerde ik me dat in mijn kistje PBM nog wat ongebruikte maskers lagen. Ik woon op loopafstand van een groot ziekenhuis en heb ze dus maar even langs gebracht. Kreeg niet het idee dat de balie-dames precies wisten wat ze er mee moesten, maar ik werd wel uitbundig bedankt.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Hier ook 10 ffp2 maskers binnen gebracht. Solidair zijn is de boodschap!
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hoe zit het met half of volgelaatsmaskers? Mijn bedrijf zit in essentiële dienstverlening (verwarming), en het enige wat maandag nog verkrijgbaar was, waren halfgelaats maskers met P3 filters. Afgesproken is om de filters na gebruik te ontsmetten met alcohol. Er zijn onvoldoende filters om ze telkens te vervangen.

Ik heb ook een tweetal North Compact Air 200 maskers met filters etc. aangeboden hier, maar de ziekenhuishygiène was niet direct enthousiast, ze zijn minder goed te ontsmetten na gebruik.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Ik heb ook al de mondmaskers afgegeven in het ziekenhuis.

Vooral met mijn volgelaatsmasker was een bevriende spoedarts zeer blij.
Dit maakt een enorm verschil in gebruiksgemak voor hen.
Ze kunnen deze een volledige dag ophouden en gebruiken.
Met de filters die hiervan in voorraad nog waren bij de leverancier kunnen ze ongeveer twee weken weg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.