tors-draaiwerk

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Beste houtdraaiers,

Na enige tijd terug op dit forum, geleden van vorig jaar aug.
Toen was ik van plan om mij een ONE-WAY aan te schaffen.
Uiteindelijk is mijn keuze de HAGER HDE650+KOWI 100 geweest wegens veel mogelijkheden(kopieer,torswerk,enz).
Wat mij nu opvalt op dit forum, dat er bijna niet of nooit gesproken wordt over het maken van een tors,open tors enz...
Ik kan wel tips gebruiken, op dit gebied ben ik een beginneling.

Groetjes
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Beste Andre,

Ben eens gaan kijken. Echte kunstwerkjes dat die man maakt, daar ben ik nog lang niet aan toe vrees ik. Alvast bedankt voor de info.

Groetjes
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Joppe.
Op 1 en 2 april kun je terecht bij http://www.drechselbedarf-schulte.de in Grosz Hesepe, Meppenerstrasze 111 (vlakbij Meppen even over de grens bij Emmen), Daar worden de machines van Hager gedemonstreerd met alle hulpstukken die voor die machine zijn ontwikkeld. Ook een goede zaak (houtdraaischool) om je houtdraaiwerkplaatsspullen op de juiste voorraad te brengen. Dus kopiëren, kanneleren, uithollen, kruissupport, boor- en freesinrichtingen etc.
Ik ga in ieder geval even kijken - altijd gezellig.
vr.gr. Jan Pranger.
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Beste Jan,

Lijkt mij vast heel intresant om deze demonstratie bij te wonen.
310 km enkel naar Meppen is niet niks, dus nog een twijfelgeval.
Alvast bedankt voor de info.

Groetjes
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Joppe, het is echt een aanrader. Ik ben nu 2 jaren geweest en vond het erg leerzaam. Ze hebben ook wel leuke hotelletjes in de regio. Maak je er een lekker weekend van!! :D
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Ik denk dat ik op 1 april vroeg in de ochtend(voor de files) naar Meppen vertrek.
Ik zie er alvast naar uit en laat achteraf nog wel weten wat ik er van vond

groetjes
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Beste Jan,

Lijkt mij inderdaad tof om daar elkaar te ontmoeten.
Hier alvast mijn gsm nr.0499/102673

Groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.