Transporteur voor verzenden meubels

@rjen

Nieuw lid
13 okt 2019
19
0
Goedenavond allemaal,

Nu ik een ruime maand bezig ben verwacht ik eerdaags de eerste voorraad meubelen te gaan verkopen.
In de webshop kunnen mensen producten kopen en voor kleinere artikelen gebruik ik reguliere post of DHL.

Echter, wanneer een meubel verzonden moet worden (en die vragen gaan komen) dan maak ik liever gebruik van een transporteur.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar dit is nog best lastig.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie tips voor partijen? Iemand ervaring met Brenger.nl? Is dat wat?
Gaat mij er vooral om dat spullen netjes bij de klant aankomen en dat de kosten niet exorbitant hoog zijn.

Alvast mijn dank!
 

Joeph

Nieuw lid
19 jun 2014
9
14
Wij maken krabpalen voor katten en verzenden grote krabpalen op pallets via DHL. Kleinere artikelen 178 x58 x78 tot 30 kg kun je met PostNL versturen met een toeslag voor groot formaat. Dat kost uit mijn hoofd € 8,85 excl. BTW naar Nederland en € 11,50 excl. BTW naar Belgie.

Een Pallet zending via DHL kost ons € 58,00 excl. BTW binnen Nederland en € 79,00 excl. BTW naar Belgie.
Er zijn diverse bedrijven die als tussenpartij dienen en waar je makkelijk en snel prijsopgave en opties kunt opvragen. Ik vind https://www.cheapcargo.com (uit Nijmegen) altijd erg makkelijk. Daar moet je afhaal- en afleverlocatie, formaat en gewicht invullen, vervolgens krijg je direct de opties en prijzen te zien.


Ik ben benieuwd wat je verder voor tips krijgt. Wellicht kan het slimmer/goedkoper!
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Ik heb eens een draaibankje met een gewicht van 22,5 kg naar Dld verzonden met GLS, en dat kostte me ongeveer 20 euro.

Succes met het vinden van een goede transporteur.

M.h.gr.
Bert Rosbacg.
 

MaVa

Actieve deelnemer
3 mrt 2016
164
4
diksmuide
Voor volumineuze artikels maak ik meestal gebruik van een plaatselijke koerierdienst waarmee ik werk met een afgesproken prijs per opdracht.
De koerier helpt tevens met het binnen brengen van het project en helpt dit uitpakken en eventueel assembleren. (bv. Tafel met tafelblad)

Soms doe ik de levering ook zelf met de bestelwagen en aanhangwagen.

Ervaringen met andere transporteurs was gemengd. Meestal gebeurde de levering maar tot aan de deur en ik had liever een volledige pakket en dit werd door de grote leverdiensten niet aangeboden.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Voor volumineuze artikels maak ik meestal gebruik van een plaatselijke koerierdienst waarmee ik werk met een afgesproken prijs per opdracht.
De koerier helpt tevens met het binnen brengen van het project en helpt dit uitpakken en eventueel assembleren. (bv. Tafel met tafelblad)

Soms doe ik de levering ook zelf met de bestelwagen en aanhangwagen.

Ervaringen met andere transporteurs was gemengd. Meestal gebeurde de levering maar tot aan de deur en ik had liever een volledige pakket en dit werd door de grote leverdiensten niet aangeboden.
+1
Mvg, :)
 

@rjen

Nieuw lid
13 okt 2019
19
0
dank allemaal. Ik kom er wel uit met deze info. Als ik in die toekomst zelf tips heb hierover dan update ik dit topic.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.