UJK guide system

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Zo op het eerste gezicht lijkt het een prima idee. Maar op den duur krijg je over de hele tafel kris kras door elkaar lopende zaagsneden. Tenzij je een dun plaatje materiaal er onder legt maar dan werkt het weer onhandiger. Dan prefereer ik het werken met de aanslag die je op de gewenste hoek kunt instellen.
Elk systeem heeft nadelen. Zoveel kost een stukje plaat ook weer niet. En je kan je ujk mft boorset weer gebruiken.:eek:
 

WoodyW

Nieuw lid
12 mrt 2020
16
0
Den Bosch
ja, dat klopt, maar dat doe je maar 1 keer... Ik heb er rubberen strips van 3mm op liggen.
Ik hoorde dat er met hetzelfde doel ook een soort Bench dogs zijn, die je in de gaten doet, en er dan een paar mm uitsteken. Maar kan ze niet vinden.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Ik heb een Mafell invalzaag en die heeft het nadeel dat de zaag breder is dan de liniaal. Nu zou ik een festool liniaal kunnen kopen, maar momenteel gebruik ik een t-track als aanslag. Alleen ben ik nog bezig voor een beter systeem om de liniaal op zijn plek te houden. Gatenpatronen kunnen handig zijn, maar dan meer om bv een Incra positioner op je tafel te monteren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.